Soluția găsită de fermierii din Japonia pentru a combate risipa alimentară: Strugurii nevânduți și resturile provenite din producția de vin sunt folosite ca hrană pentru animale sau ca ingredient pentru oțetul de vin

Sursa foto: Wikimedia Sursa foto: Wikimedia

În prefectura Yamanashi din Japonia, fermierii au găsit soluții inovative pentru a combate risipa alimentară și a reduce costurile, folosind struguri nevânduți și resturi din producția de vin ca hrană pentru animale și ingrediente pentru alte produse alimentare, titrează Kyodo News.

Ferma de vite Kobayashi din orașul Kai vinde acum „carne de vită Koshu” – carne obținută de la vite hrănite cu furaje amestecate cu resturi de struguri, cunoscute sub numele de „boască de vin”. Acest proces nu doar că reduce costurile de hrănire a animalelor, dar și îmbunătățește calitatea cărnii. Conform reprezentanților fermei, vitele cu vârsta între 6 și 16 luni, hrănite cu boască bogată în vitamine și polifenoli, oferă o carne mai fragedă și mai puțin intensă la gust. Prin această tehnică, ferma economisește anual aproximativ 5 milioane de yeni (33.000 de dolari) în costurile de hrănire a animalelor.

„Produsele noastre câștigă tot mai multă valoare, pe măsură ce agricultura circulară atrage recunoaștere”, a declarat Hideki Kobayashi, președintele companiei și unul dintre pionierii acestei metode.

În plus față de creșterea vitelor, Ferma Kobayashi transformă bălegarul vitelor în compost, care este folosit ulterior pe post de îngrășământ pentru viile locale. Astfel, se creează un ciclu sustenabil între fermele de vite și culturile de viță-de-vie din regiune, reducând atât deșeurile, cât și costurile de întreținere.

Strugurii considerați „neconformi” ajung oțet de vin

O altă companie din Yamanashi, Asaya Foods, utilizează strugurii considerați neconformi pentru producția de oțet de vin. Mulți dintre acești struguri sunt de obicei îngropați în pământ din cauza aspectului lor neuniform sau a culorii necorespunzătoare. Asaya Foods a început producția de oțet de vin încă din 1959, la inițiativa fostului președinte, din dorința de a reduce risipa alimentară. La început, produsul a fost utilizat de hoteluri și restaurante, dar din anul 2020 a început să fie popular și în rândul consumatorilor obișnuiți.

În ciuda unei creșteri de preț de aproximativ 7% anul trecut, vânzările nu au scăzut, interesul consumatorilor pentru produsele sustenabile rămânând ridicat. „Vremurile în sfârșit ne-au ajuns din urmă, la 65 de ani de la înființare. Sperăm ca cât mai mulți oameni să guste din produsul nostru”, a declarat Hiroko Sugiyama, actuala președintă a companiei.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *