VIDEO / Minirevoluție în lumea înghețatei. Sliceroll, gelato care se taie felii, creat de un patiser italian supercreativ. Luca Montersino ia în calcul să lanseze și o franciză internațională

minirevolutie-in-lumea-inghetatei-sliceroll-gelato-care-se-taie-felii-creat-de-un-patiser-italian-creativ-luca-montersino-ia-in-calcul-sa-lanseze-si-o-franciza-internationala foto: facebook.com/lucamontersinoofficial

Sliceroll este un nou concept de gelato creat de maestrul cofetar italian Luca Montersini: se prepară sub formă de cilindri, se congelează la -18°C și se feliază în rondele. Fiecare felie poate fi servită în mai multe feluri, scrie suplimentul alimentar Il Gusto al ziarului La Repubblica. Și este noua protagonistă a gelateriei Sliceroll din Riccione, pe litoralul Adriaticii, în Italia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Este o înghețată care nu se servește cu spatula, la con sau pahar, ci se taie cu cuțitul. Se numește Sliceroll și este noua aventură antreprenorială a antreprenorului Luca Montersino, cofetar recunoscut pentru inovația pe care a adus-o în acest sector de-a lungul anilor. El are la origine studii de biologie dar în timp a devenit o figură de prim rang în domeniul cofetăriei și patiseriei, în Italia.

„Ultima inovație în domeniul înghețatei fusese conul”

„Sliceroll s-a născut dintr-o nevoie concretă și o reflecție profundă: de cât timp lumea înghețatei nu a mai cunoscut o adevărată revoluție? Ultima inovație reală a fost conul de înghețată. De atunci, aproape nimic nu s-a schimbat în felul în care se servește, porționează sau experimentează înghețata. După ani dedicați inovației în bucătărie, gastronomie și cofetărie, simțeam că trebuie să contribui și în domeniul înghețatei”, explică Montersiono resorturile inovației sale.

Dorința a fost și de a inova, dar și de a face procesul mai eficient în fața unui flux mare de clienți și de a simplifica plating-ul, oferind totodată o bază creativă, datorită formei rotunde și pre-feliate, care garantează o consistență perfectă chiar și acasă.

Un produs 100% artizanal

„Sliceroll este 100% artizanal. Îl produc eu însumi, manual, în fiecare zi, împreună cu soția mea. Nu avem angajați, nu există o linie industrială, nici procese automatizate. După ani în care am condus companii cu zeci de colaboratori, am ales în mod conștient să revin la esența meseriei mele: să creez de unul singur”, mai spune antreprenorul italian.

Și astfel înghețata care se taie s-a profilat de la bun început ca afacere de familie, născută din dorința de a valorifica ingredientele, metoda de lucru și sensibilitatea artizanală. Un sistem în care totul pornește de la și este construit în jurul ingredientelor, „echilibrând rețetele așa cum se făcea odinioară: cu tehnică, gust și pasiune.”

Evoluția nu lipsește, ba chiar este punctul central: „Revoluția nu este doar estetică, ci în primul rând funcțională. Înghețata este preparată sub formă de cilindri, congelată la -18°C și tăiată în rondele perfect porționate.” Fiecare felie poate fi servită, elegant, pe farfurie, sau pusă pe băț, sau chiar între doi biscuiți sau într-o brioșă caldă, în stil sicilian.

Treisprezece variante de gust, clasice dar și inovative

Se prezintă, așadar, exact cum sugerează numele, sub formă de felii rotunde, în treisprezece variante aromatice și de gust, care sunt și ele în evoluție. Nu lipsesc clasicele, precum alune, fistic, ciocolată, vanilie, căpșuni, cafea și lămâie, dar există și propuneri ieșite din comun precum cheesecake cu cireșe amare sau fructe de pădure și iaurt.

Montersino aplică și în acest proiect experiența sa de ani în materie de produse incluzive și adaptate diverselor restricții alimentare: „Toată gama Sliceroll este fără lactoză. Avem mai multe arome vegane, biscuiții sandwich sunt făcuți din făină de orez, deci fără gluten, la fel și napolitanele și straturile de waffle. Singurul produs care conține gluten este brioșa, care însă este păstrată și manipulată separat”, detaliază Montersino. Totodată, în paleta de gusturi se regăsesc și variante cu conținut redus de zahăr sau fără adaosuri, îndulcite cu alternative naturale.

Cum se poate servi înghețata felii

După ce se porționează/feliază, intervine creativitatea cofetarului sau a clientului. „Versatilitatea este esența Sliceroll. Poate fi servit pe farfurie, ca desert de restaurant, pe băț pentru consumul la pachet, între doi biscuiți fără gluten, într-o brioșă caldă și rumenită pe plită, între două felii de waffle, precum clasicul sandwich cu înghețată, sau chiar în milkshake. Am creat și o variantă în stil hamburger, cu o felie de înghețată servită într-o chiflă, cu sosuri dulci, și pregătim versiunea prăjită, cu crustă aurie la exterior, pentru un contrast cald-rece”, anticipează antreprenorul următoarele etape creative.

Care nu se oprește aici, ci este pusă și la dispoziția clientului la momentul servirii, pentru a alege glazura cu care vrea să-și acopere „felia de înghețată”: de la cremino cu alune de pădure și alune prăjite, la glazură cu fistic sau cremino fondant, inspirat de textura ciocolatei de tip gianduiotto piemontez.

„Nu sunt niciodată prea dulci sau prea grele. Sunt echilibrate, cremoase și conțin cu adevărat fructe oleaginoase. Finisajele includ granule, biscuiți, glazuri întinse manual, inserturi crocante și decorațiuni care pun în valoare felia și din punct de vedere vizual.”

Este un concept gândit pentru a putea fi replicat

Acest lucru permite un serviciu rapid, standardizat și extrem de creativ. Este ideal pentru locații cu trafic intens, evenimente, restaurante moderne și chiar pentru consumul acasă. Un format conceput, gândit în detaliu și pus la punct pentru a putea fi replicat. „Dar înainte de a face asta, am vrut să fiu implicat personal în tot procesul de producție. La Riccione, eu și soția mea suntem în spatele tejghelei și în laborator, pentru a înțelege fiecare detaliu legat de servire, produs și client.”

În ceea ce privește replicabilitatea conceptului, Montersino este încă prudent, deși recunoaște că au venit cereri de franciză din orașe italiene și din toate colțurile lumii. El este deschis la ideea de a lansa o  franciză internațională, dar atunci când va simți că este momentul. „Între timp, am realizat un cărucior în stil vintage. Este versiunea noastră pop-up personalizată, cu care participăm la târguri, evenimente și manifestări, pentru a duce Sliceroll peste tot în mod spectaculos și, totodată, funcțional.”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *