Marile branduri de modă investesc tot mai mult în industria HoReCa. Cele mai răsunătoare nume care au deschid restaurante în marile orașe

louis-vuitton--ART_CULTURE_LVDREAM_VISUAL061_LVCOM_2048x1152_DI3 foto: louisvuitton.com

Dacă deschizi un restaurant de lux sub un brand exclusivist, nu riscă să ducă lipsă de clienți. Pe principiul că nu toată lumea își poate permite un obiect vestimentar sau un accesoriu de câteva mii de euro, dar mulți sunt dispuși să plătească zeci sau sute pentru o experiență gastronomică a unui brand.

Pare să fie asta motivația pentru care tot mai multe branduri importante din industria modei investesc în rețetele de localuri de lux, cu locații în cele mai scumpe zone comerciale din cele mai mari orașe ale lumii. Inițial, toate brandurile de modă importante și-au extins business-ul înspre zona de home decor și obiecte casnice, dar mai nou multe dintre ele investesc sume importante în industria de restaurante.

Principalele atracții ale momentului în acest univers rarefiat al brandurilor HoReCa de lux ca filială a unui brand de modă sunt trei lansări recente de la New York: de la Armani, Louis Vuitton și Tiffany’s, scrie publicația foodandwine.com.

Armani/Ristorante, un stil cu eleganță italiană clasică

Cel mai nou local este Armani/Ristorante, deschis pe Madison Avenue în decembrie anul trecut, care emană un aer de lux discret. Este doar unun dintre cele trei formate sub brandul Armani, care are în portofoliu 24 localuri pe toate continentele. Exista deja un local similat pe 5th Avenue, care practic s-a mutat în Upper East Side într-un spațiu mai generos și o locație mai ofertantă.

foto: armani.com

Noul spațiu,  de 4.156 de metri pătrați, include un bar și o zonă lounge privé, cu un design inspirat de iahtul designerului: lemn de eucalipt, pereți lăcuiți în verde și podele din marmură. O mare parte din mobilier provine din colecția Armani/Casa, unde doar lămpile de masă costă câteva mii de dolari.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Meniul oferă preparate rafinate din gastronomia italiană, într-un decor minimalist, cu formula prânz cu meniu fix și cină à la carte. Bucătarul-șef Antonio d’Angelo a venit special din Milano pentru deschidere și recomandă cannelloni alla genovese, cu un sos de carne de vită gătit lent timp de șase ore, inspirat din cum gătea acest fel mama sa. Iar pentru cei dispuși să cheltuie, se pot adăuga trufe pentru 70$ (în sezon).

„În alte restaurante Armani din lume, oamenii vin doar pentru o băutură și o poză pentru Instagram sau TikTok. Dar în Upper East Side, clienții rămân la cină și atmosfera este mai discretă”, spune D’Angelo.

Le Café Louis Vuitton: Maximalism cu monograme pe desert

Cu o lună mai devreme, în noiembrie 2024, și-a deschis porțile pe 5th Avenue Le Café Louis Vuitton, într-un spațiu dominat de monograme și opulență. Este primul restaurant Louis Vuitton din SUA, alăturându-se unor locații exclusiviste precum cea din Saint-Tropez. Cafeneaua este situată în ceea ce reprezintă flagship-ul temporar al brandului, în timp ce locația originală trece printr-o renovare de mai mulți ani.

foto: louisvuitton.com

Situată la etajul patru, cafeneaua amintește de o bibliotecă luxoasă, cu pereți acoperiți de cărți, stive de valize și accente arămii, care amintesc de soare și călătorii. O girafă pe fațadă și turnuri de valize în atrium o fac să fie imediat recunoscută.

Meniul all-day include micul dejun, prânz și gustări. Fiecare cappuccino are spuma decorată cu un tag de bagaj, sandvișul este tăiat în formă de floare iconică, iar deserturile poartă monograma casei. Pe rețelele sociale apar liste de așteptare pentru rezervări și cozi la intrare.

Breakfast at Tiffany’s

Da, poți lua micul dejun la Tiffany’s, mai ales de când Blue Box Café s-a redeschis pe 5th Avenue în 2023, după un lung proces de renovare. Inițial lansat în 2017, cafeneaua s-a închis temporar când LVMH a achiziționat Tiffany în 2021. Acum arată ca o cutie de bijuterii situată la etajul șase, unde cutii albastre atârnă de tavan, iar podelele sunt presărate cu confetti.

foto: blueboxcafenyc.com

Printre cele mai populare preparate din meniul foarte sofisticat se numără setul de mic dejun de 68$ și ceaiul de după-amiază de 98$, ambele servite pe tăvi argintii cu ouă umplute cu caviar, mini croissante și sucuri proaspete rafinate. Burgerul de la Blue Box este, de asemenea, un best-seller, fiind servit cu brânză raclette, roșii confiate și un chiflă din brioșă cu cartofi.

Fanii filmului clasic vin îmbrăcați în rochii negre și ochelari în stil Audrey Hepburn , iar atmosfera este mereu festivă, cu șampanie și blitzuri.

Următorul pe listă: Prada în SoHo?

Conform sursei citate, la New York se spune că Prada intenționează să deschidă un restaurant în SoHo, preluând cunoscutul local Lure Fishbar. Se pare că Prada, care deja ocupă fostul Muzeu Guggenheim SoHo deasupra restaurantului, vrea să achiziționeze întregul imobil, iar actualul contract de închiriere al Lure expiră în 2026. Prada nu a oferit încă un comentariu oficial, brandul nefiind încă prezent în universul HoReCa.

Primul a fost Ralph Lauren, RL, care a deschis primul restaurant în Chicago încă din 1999. Urmat de Gucci Osteria în Beverly Hills în 2020, sub îndrumarea celebrului chef Massimo Bottura, câștigând o stea Michelin. În timp ce Dior Café atrage amatorii de party-uri cu o atmosferă artistică și tropicală la Miami.

Totuși, capitala incontestabilă a cafenelelor fashion rămâne Parisul, unde cap de afiș rămâne Le Plongeoir Hermès, unde poți savura o cafea într-o piscină. Pe lista de branduri de modă cu restaurante mai sunt Rose Bakery în Dover Street Market la Londra sau restaurantele cu stele Michelin ale Chanel și Bulgari din Tokyo.

Fenomenul migrației dinspre modă spre HoReCa nu este însă specific doar brandurilor de lux. Și alte mărci din zone de preț mai populare continuă să deschidă lanțuri de cafenele pentru buzunarul mediu. Printre ele, Zara, H&M, Uniqlo, Primark.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *