La spitalul din Perugia, în Italia, pacientii pot sa aleagă ce mănâncă prin intermediul unei aplicații pe telefon

la-spitalul-din-perugia-nu-departe-de-roma-pacientii-pot-sa-aleaga-ce-vor-sa-manance-prin-intermediul-unei-aplicatii-pe-telefon foto: horecanews.it

Se discută des despre calitatea, care lasă în general de dorit, a mâncării din spital, dar există și experiențe de sens contrar. În Italia, la Perugia, managementului spitalului municipal nu doar că luptă pentru ca pacienții să fie satisfăcuți de oferta nutrivită. Mai nou, conducerea spitalului a optat pentru crearea unei simple aplicații pe telefonul celular.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Așa se face că, începând de duminică, 15 iunie, pacienții spitalului din Perugia își vor putea comanda masa direct de pe smartphone, prin intermediul unei aplicații, anunță perugiatoday.it.

Este o inovație „aproape unică în peisajul național”, a declarat Simone Pampanelli, responsabilul Serviciului de nutriție clinică și dietetică al spitalului, care a prezentat serviciul de digitalizare a alimentației alături de directorul general Giuseppe De Filippis și Laura Cerquiglini, coordonatoarea dieteticienelor.

Aplicația ține cont de afecțiunile pacienților și de terapiile în curs

Aplicația Today’s Menu, disponibilă pentru Android și iOS, permite pacienților, în funcție de afecțiunile lor și deci de necesitățile terapeutice individuale, să-și aleagă masa urmând meniuri personalizate, elaborate de medicii nutriționiști și dieteticienele spitalului.

Este permis chiar să te răzgândești, modificarea meniului pentru masa de seară, de exemplu, fiind permisă până după-amiază.

Pentru meniul standard, există posibilitatea de a alege între patru feluri de felul 1, tot atâtea de felul 2 și garnituri, fructe, desert, pâine sau cartofi. „Este o opțiune menită să facă situația pacientului mai confortabilă”, s-a subliniat în cadrul prezentării.

Sistemul, a explicat conducerea spitalului, a fost proiectat conform unor standarde ridicate de securitate, iar accesul este rezervat doar utilizatorilor autorizați, cu date de autentificare individuale oferite la internare. Posibilitatea de alegere, s-a subliniat de asemenea, reprezintă „un pas decisiv în combaterea malnutriției și a riscului de complicații, deoarece a putea alege ce mănânci este esențial pentru starea de bine”.

Sistemul permite și monitorizarea în timp real a internărilor, externărilor și modificărilor de dietă

Pentru conducerea spitalului, sistemul permite și monitorizarea în timp real a tuturor operațiunilor legate de mișcarea pacienților (internări, externări, modificări de dietă, transferuri), o organizare optimă a bucătăriei interne cu date disponibile constant, gestionarea previziunilor de producție pentru o planificare mai eficientă, eliminarea risipei și sincronizarea cu contabilitatea depozitului pentru reaprovizionarea automată cu materii prime. La complexul spitalicesc din Perugia sunt servite zilnic, în medie, 2.000 de meniuri de prânz și cină.

Această noutate, după cum a subliniat directorul De Filippis, face parte dintr-un proiect mai amplu de reorganizare a serviciului de alimentație, vizând și reducerea risipei.

Cu ocazia prezentării aplicației, au fost sintetizate punctele-cheie ale proiectului început în 2022. Lucrările au vizat mai multe direcții: de la serviciul intern de dietetică și monitorizarea pacienților, până la revizuirea dietelor speciale și dotarea bucătăriei cu echipamente noi.

Proiectul, realizat în colaborare cu o echipă universitară din sectorul nutrițional, a dus și la revizuirea meniurilor, dotarea bucătarilor și redefinirea caietului de sarcini privind materiile prime. Printre provocările viitoare, ce vor fi abordate începând chiar din septembrie, se numără propunerea de rețete noi preparate prin tehnica de gătire sous-vide la temperaturi scăzute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *