Japonia vrea să îşi majoreze exporturile de fructe de mare, inclusiv pe pieţele din Europa de Est / Țara, afectată de un embargou chinez

japonia, fructe de mare, exporturi, embargou Sursa foto: Pexels/Terje Sollie

Japonia îşi intensifică activităţile promoţionale pentru a-şi creşte exporturile de fructe de mare pe noi pieţe din Asia, SUA şi Europa, în încercarea de a acoperi o gaură provocată de un embargou chinez care durează de aproape un an, a declarat marţi preşedintele Japan External Trade Organization (JETRO), Norihiko Ishiguro, transmite Reuters, conform Agerpres.

China, care anterior era cea mai mare piaţă pentru exporturile de fructe de mare ale Japoniei, a interzis achiziţia de produse din Japonia, citând riscul de contaminare radioactivă, după ce compania Tokyo Electric Power a început să elibereze apă de la centrala nucleară Fukushima în Oceanul Pacific, în luna august 2023.

În consecinţă, în primul semestru din 2024, exporturile japoneze de produse agricole, forestiere şi piscicole au scăzut pentru prima dată după 2020, după ce exporturile către China s-au prăbuşit cu 43,8%. Scoicile au fost cele mai afectate, cu un declin anual al exporturilor de 37%.

„Nu am compensat încă în totalitate volumele pierdute în China, însă exporturile către SUA, Canada, Thailanda şi Vietnam sunt în creştere”, a declarat Norihiko Ishiguro, preşedintele JETRO. Acest organism sprijinit de guvernul japonez promovează diversificarea destinaţiilor de export pentru scoici şi alte produse afectate de embargoul chinez prin înfiinţarea de noi canale comerciale în Asia, SUA şi Europa, a adăugat Ishiguro.

„Eforturile noastre promoţionale intense ne-au permis să redirecţionăm 20-30% din exporturile de scoici pierdute din cauza embargoului chinez”, a mai spus Ishiguro la un eveniment organizat în avanpremiera aniversării unui an de la debutul eliberării de apă de la centrala nucleară Fukushima în Oceanul Pacific, pe 24 august 2023. „Există un potenţial semnificativ de creştere pentru exporturile japoneze de fructe de mare… nu va dura mult pentru a acoperi golul provocat de embargoul chinez”, a adăugat preşedintele JETRO.

În 2022, Japonia a exportat către China produse din acvacultură în valoare de 87,1 miliarde yeni (592 milioane de dolari), ceea ce a făcut din China cea mai mare piaţă pentru exporturile japoneze. Cifra menţionată, care include şi exporturile de pere şi corali, a coborât la 61 miliarde yeni în 2023 şi la 3,5 miliarde yeni în prima jumătate din acest an.

Graţie unor fonduri suplimentare de cinci miliarde de yeni oferite de guvernul japonez, JETRO a organizat 170 de evenimente în ultimul an pentru a promova scoicile, peştele cu coada galbenă şi alte specii de peşti în peste 70 de oraşe din Japonia şi peste hotare, inclusiv la Davos, Elveţia, şi San Francisco, SUA, a spus Norihiko Ishiguro, împreună cu un alt oficial de la JETRO.

Se preconizează o creştere a exporturilor de fructe de mare japoneze pe pieţele emergente, precum Europa de Est şi Orientul Mijlociu, a subliniat Norihiko Ishiguro, menţionând că există 2.000 de restaurante japoneze doar în Polonia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Sursa foto: Pexels/Terje Sollie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *