Inteligența artificială creează îngrijorare în rândul proprietarilor de restaurante americani/Recenziile lăsate de AI pot distruge o astfel de afacere

Recenzii negative create de inteligența artrificială Foto: Freepik

Se discută din ce în ce mai intens despre inteligența artificială (AI) și temerile generate de aceasta, cum că ar putea înlocui omul în mai multe domenii de activitate.

De ajutor în extrem de multe situații dacă este folosită în scopuri benefice, AI poate fi utilizată și în scopuri mai puțin nobile.

Astfel, proprietarii americani de restaurante se tem, deja, de capacitatea AI de a lăsa recenzii negative pe site-urile lor. În condițiile în care cei mai mulți oameni verifică recenziile înainte de a încerca un restaurant nou (sau un produs), utilizarea AI – care are deja capacitatea de a folosi un limbaj colocvial și chiar poate fi instruită să insereze mici greșeli de exprimare sau ortografie pentru a fi credibilă – poate pune capăt unei afaceri, dacă este utilizată în scop negativ.

„Cu recenziile generate de consumatori, a fost întotdeauna o mare întrebare despre cine se află în spatele ecranului”, a spus Phoebe Ng, un strateg de comunicare pentru restaurante din New York City. „Acum este o întrebare despre ce se află în spatele ecranului”, aratp NY Time.

Opiniile lăsate online, importante în comerțul modern

Opiniile online au devenit foarte importante în comerțul modern. Într-un sondaj din 2018 al Centrului de Cercetare Pew, 57% dintre americanii chestionați au spus că citesc întotdeauna sau aproape întotdeauna recenzii și evaluări de pe internet înainte de a cumpăra un produs sau serviciu pentru prima dată. Alți 36 la sută au spus că fac asta uneori.

Pentru companii, o evaluare de câteva stele pe Google sau Yelp pot însemna diferența dintre a câștiga bani și a pierde. „Trăim din recenzii”, a spus managerul unui local Enterprise Rent-a-Car din Brooklyn.

O persoană care călătorește într-o zonă nouă sau necunoscută poate fi mai influențat de un raport negativ decât, să zicem, cineva care caută doar un brunch. Cu toate acestea, pentru proprietarii de restaurante și bucătari, Yelp, Google, TripAdvisor și alte site-uri care le permit clienților să își spună cuvântul sunt o sursă de îngrijorare nesfârșită și, uneori, chiar de furie.

AI, capabilă să păcălească foarte ușor oamenii

O cauză specială de frustrare este numărul mare de oameni care nu se deranjează să mănânce în locul despre care scriu. Acest lucru a fost subliniat într-un articol din presa americană după ce un local din New York aparținând lanțului de dim sum (Feluri de mâncare clasice de stil fusion din Hong Kong cu influențe chinezești și occidentale, n.r.) din Taiwan, Din Tai Fung, a fost atacat de recenzii de o stea Google, coborând ratingul mediu la 3,9 dintr-unul de 5. Restaurantul nu s-a redeschis încă.

Unii critici fantomă sunt și mai siniștri. Unele restaurante au fost astfel „atacate” cu recenzii de o stea, urmate de un e-mail prin care cei care le-au postat se oferă să le dea jos în schimbul cardurilor cadou.

Toate acestea sunt făcute de oameni, dar un studiu arată că „situația se schimbă acum substanțial, deoarece oamenilor nu li se va cere să scrie recenzii cu aspect autentic”. Autorul studiului a spus că dacă conținutul generat de inteligența artificială se infiltrează în Yelp, Google și alte site-uri, va fi „și mai dificil pentru consumatori să ia decizii informate”, deoarece acestea generate de inteligența artificială sunt extrem de greu de identificat.

 

 

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *