Imperiul din spatele Lidl și Kaufland, condus de misteriosul Dieter Schwarz / Cine e în spatele lanțurilor de magazine unde îți faci zilnic cumpărăturile

Grupul Schwarz din spatele retailerilor Lidl și Kaufland Foto: Dreamstime

Grupul Schwarz (Schwarz Gruppe) este cel mai mare retailer european ce operează sub mărcile Lidl și Kaufland. Este al patrulea cel mai mare din lume, după venituri.

Conform wikipedia, afacerea a fost fondată în 1930 de Josef Schwarz (1903–1977), care a fost tatăl lui Dieter Schwarz, actualul proprietar. Compania internațională de comerț, are 500.000 de angajați și operează aproximativ 14.000 de magazine în peste 30 de țări. Este format din cele două divizii de retail, Lidl și Kaufland.

Compania a avut o cifră de afaceri de 125,3 miliarde de euro în anul fiscal 2020/2021.

Vezi detalii

Activitatea operațională a Grupului Schwarz este împărțită în cinci (anterior: patru) grupuri de companii, care nu sunt legate între ele prin legislația societăților comerciale, ci sunt „companii surori”. Această structură, deseori denumită conglomerat, nu este o corporație în sensul legii comerciale. Ca atare, nu se produce un bilanț consolidat. Grupul are o structură de investiții complexă și complicată. Un conglomerat, așa cum este utilizat în mod colocvial, implică companii principale care operează în domenii diverse și care nu sunt în competiție unele cu altele. Acest lucru nu este valabil în cazul companiilor principale ale Grupului Schwarz, Lidl și Kaufland, care sunt rivali pe piața de retail alimentar.

Retailer cu peste 14.000 de magazine

Dieter Schwarz, născut pe 24 septembrie 1939 în Heilbronn, Germania, este fondatorul și proprietarul Grupului Schwarz, care deține lanțurile de magazine Lidl și Kaufland. După preluarea afacerii de la tatăl său, Josef Schwarz, Dieter a transformat-o într-un imperiu internațional de retail, cu peste 14.000 de magazine în Europa și vânzări anuale de peste 90 de miliarde de euro, potrivit cancan.

Cunoscut pentru discreția sa extremă, Dieter Schwarz evită aparițiile publice și interviurile, motiv pentru care i s-a atribuit porecla de „Fantoma”.În ciuda averii sale impresionante, estimată la 43,7 miliarde de euro, ceea ce îl face cel mai bogat om din Germania, puține informații personale sunt disponibile despre el, notează fanatik.

De-a lungul anilor, Grupul Schwarz a fost implicat în câteva controverse. În 2015, s-a aflat că Lidl și Kaufland au primit aproape 900 de milioane de dolari de la Banca Mondială și Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) pentru extinderea în Europa Centrală și de Est, inclusiv în România. Această finanțare a fost criticată de sindicate, care au susținut că injecțiile de capital în multinaționale nu duc neapărat la dezvoltare durabilă, potrivit Adevărul.

În 2021, Klaus Gehrig, directorul executiv al Grupului Schwarz, a demisionat în mod surprinzător după un conflict cu Dieter Schwarz. Gehrig, în vârstă de 73 de ani, a fost considerat mâna dreaptă a lui Schwarz și a jucat un rol crucial în expansiunea globală a grupului, scrie afaceri.news.

Dieter Schwarz, personaj enigmatic

În ciuda acestor controverse, Dieter Schwarz continuă să-și extindă imperiul de retail și să investească în noi domenii, precum inteligența artificială și securitatea cibernetică. Recent, a devenit acționar minoritar în start-up-ul german Aleph Alpha și a inaugurat un centru de control IT pentru a gestiona securitatea cibernetică a magazinelor Lidl și Kaufland la nivel global.

În concluzie, Dieter Schwarz este o figură enigmatică în lumea afacerilor, cunoscut pentru discreția sa și pentru succesul remarcabil în industria de retail, în ciuda controverselor ocazionale legate de practicile de afaceri ale grupului său.

În 2023, cifra totală de afaceri a companiilor din cadrul Grupului Schwarz a fost de 167,2 miliarde de euro.

Comparativ cu anii precedenți, Grupul Schwarz a înregistrat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri, respectiv 125,3 miliarde  de euro în 2010-2021.

De asemenea, în Germania, Grupul Schwarz a raportat venituri de aproximativ 56,6 miliarde de euro în 2023, continuând tendința de creștere constantă din anii precedenți, potrivit statista.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *