Hooters, celebrul lanț de restaurante american, a depus cerere de faliment / Cu toate acestea, brandul, care există de decenii, nu va dispărea

Celebrul lanț de restaurante este în faliment FOTO: Dreamstime/Chengusf

Lanțul de restaurante Hooters, cunoscut inițial pentru personalul său exclusiv feminin, îmbrăcat în portocaliu, și apoi pentru aripioarele de pui, a anunțat luni că a depus cerere de faliment. Compania intenționează să vândă toate cele 100 de restaurante deținute direct către două grupuri de francizați. Acestea operează deja locații Hooters în zonele Tampa, Florida, și Chicago. Împreună, cele două grupuri controlează aproximativ o treime dintre restaurantele deținute în franciză în SUA, conform comunicatului de presă citat de CNN.

Probleme financiare și juridice

Hooters se alătură altor lanțuri de restaurante fast-casual, precum BurgerFi și Red Lobster, care au cerut protecție împotriva falimentului din cauza dificultăților economice. Compania s-a confruntat și cu procese privind discriminarea rasială și de gen. În ultimul an, Hooters a închis zeci de locații, motivând creșterea costurilor cu alimentele și forța de muncă.

Compania estimează că va ieși din faliment în aproximativ 90-120 de zile.

Declarația conducerii

„Anunțul de astăzi marchează un moment important în eforturile noastre de a consolida fundația financiară a Hooters și de a continua să oferim ospitalitate și mâncare de calitate, așa cum clienții noștri se așteaptă”, a declarat Sal Melilli, directorul executiv al Hooters of America.

Hooters a solicitat protecție prin capitolul 11 al legii falimentului în statul Texas. E o strategie frecvent folosită de companiile aflate în dificultate pentru a-și restructura finanțele.

Ce se va întâmpla cu restaurantele?

Compania a anunțat că își va continua activitatea în mod normal, dar că analizează viitorul restaurantelor deținute direct. Acest lucru ar putea duce la închiderea unor locații.

În 2019, Hooters a fost cumpărat de firmele de investiții Nord Bay Capital și TriArtisan Capital Advisors.

Revenirea la origini

Grupul de cumpărători include și unii dintre fondatorii originali ai Hooters, printre care Neil Kiefer, directorul executiv al Hooters Inc. „De ani de zile, brandul Hooters a fost deținut de firme de investiții care nu aveau experiență directă cu acest concept”, a declarat Kiefer.

El a menționat că planul de redresare vizează transformarea restaurantului într-un loc mai prietenos pentru familii. De asemenea, a subliniat că preluarea de către fondatori va permite brandului să revină la valorile sale inițiale.

„Restaurantele noastre Hooters sunt aici pentru a rămâne”, a precizat compania.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *