La doi ani de deschiderea magazinului Akademika Market, Universitatea de Științele Vieții din Timișoara a deschis al doilea punct de vânzare. De această dată este vorba de un food truck, parcat în parcul Sovata din incinta campusului din Calea Aradului. Conceptul oferă o alternativă mai sănătoasă la produsele fast-food existente pe piață, produsele utilizate fiind proaspete și necongelate.
„Am dorit să venim în campusul universității pentru a oferi studenților o alternativă mult mai sănătoasă la mâncarea fast-food disponibilă în prezent pe piață”
„Am deschis un nou punct de lucru Akademika Food. Este o rulotă în care se comercializează crispy, cașcaval pane, mozzarella, șnițel de pui, șnițel de porc, nuggets, cartofi prăjiți și sosuri. Am dorit să venim în campusul universității pentru a oferi studenților o alternativă mult mai sănătoasă la mâncarea fast-food disponibilă în prezent pe piață. Noi lucrăm cu produse de calitate, necongelate, care sunt direct aduse și proaspete. Inclusiv pentru prăjire folosim un ulei de foarte bună calitate”, a declarat Alexandru Făgăraș, responsabilul conceptului Akademika Market.
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/10.jpg)
Loc de „joacă” pentru studenți
Rulota este operată de studenți ai universității, selectați din diferite facultăți. Prin această inițiativă, aceștia au oportunitatea de a dobândi experiență practică în procesul de producție alimentară, de la preparare până la vânzare.
„Lucrăm în prezent cu trei studenți din anul IV: două fete și un băiat. Una dintre fete este de la Facultatea de Inginerie Alimentară, cealaltă de la Inginerie Animalieră, iar băiatul este student la Facultatea de Agricultură. Am dorit să colaborăm cu studenți pentru ca aceștia să vadă ce înseamnă un proces de producție și cum se ajunge la produsul finit. Prin acest punct de lucru, oferim și oportunități de practică altor studenți”, a mai spus Alexandru Făgăraș.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/9.jpg)
Urmează o rulotă cu clătite și gogoși
Pe lângă activitatea din campus, food-truck-ul va participa la târguri, festivaluri și alte evenimente, având și un rol de promovare a universității. Există în plan aducerea unei tonete pe roți, pentru clăite și gogoși.
„Brandul Akademika Food a devenit deja foarte cunoscut și dorim să-l menținem la un nivel ridicat. În prezent, rulota este amplasată în parcul Sovata din campusul nostru, dar poate fi transportată în orice locație. Vom merge cu ea și la alte evenimente organizate de universitate, atât în interiorul, cât și în exteriorul campusului. Ne dorim să participăm și la alte evenimente pentru a ne promova și pentru a face cunoscute produsele noastre de calitate”, a adăugat Alexandru Făgăraș.
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/15.jpg)
Magazinul Akademika Market, situat pe drumul care leagă Calea Torontalului de Calea Aradului, oferă aproximativ 200 de categorii de produse, printre care lactate, carne, legume, fructe, sucuri naturale, miere, pește și vinuri. Băcănia universității oferă în principal produse agroalimentare provenite din fermele proprii.
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/8.jpg)
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/5.jpg)
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/6.jpg)
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/7.jpg)
![](https://g4food.ro/wp-content/uploads/2025/02/13.jpg)