Producătorii americani de conserve se confruntă cu o creștere semnificativă a costurilor din cauza noilor taxe vamale impuse de administrația Trump pentru importurile de oțel și aluminiu. Măsura, menită să combată importurile ieftine din China, a dus la dublarea tarifelor la 50% începând cu 4 iunie, lovind însă și companiile americane, precum Pacific Coast Producers, specializată în conserve de fructe și legume, conform Reuters.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
„Ne prindem în acest incendiu”, a declarat Andy Russick, vicepreședinte de vânzări și marketing la Pacific Coast Producers. El a explicat că scumpirea cu aproximativ 6% a oțelului special folosit la conserve pune presiune suplimentară pe compania din Lodi, California. Pacific Coast se vede astfel nevoită să transfere clienților costuri suplimentare estimate între 8 și 10 milioane de dolari anul acesta, urmând ca în 2026 acestea să urce la 40 de milioane de dolari. „Până primăvara viitoare, costul conservelor livrate pentru următoarea recoltă ar putea înregistra o creștere a prețului de 24% din cauza tarifelor”, a precizat Russick.
Aceste taxe au generat un adevărat „cutremur” în industria ambalajelor. Companiile sunt forțate să ia în calcul alternative precum sticla, plasticul sau ambalajele din fibre, pentru a ține sub control cheltuielile. „Războiul comercial alimentează discuția despre necesitatea eliminării aluminiului din ambalajele pentru băuturi”, a spus Samuel Sigrist, CEO al SIG Group, companie care oferă cutii aseptice fără aluminiu.
Pacific Coast ia în calcul trecerea la cutii aseptice produse de companii precum Tetra Pak și SIG Group sau vânzarea mai multor produse, cum ar fi sosul de roșii, în pungi de aluminiu mai ieftine, destinate restaurantelor. Coca-Cola ar putea pune mai mult accent pe ambalajele din plastic dacă prețul dozelor crește prea mult. Directorul general al Coca-Cola, James Quincey, a afirmat în februarie că firma ar putea recurge la mai mult plastic dacă dozele devin prea scumpe.
Însă aceste schimbări nu sunt lipsite de obstacole. Sticla, de exemplu, rămâne mai scumpă decât aluminiul, în principal din cauza greutății mai mari la transport. În plus, dozele de aluminiu domină în continuare piața unor categorii importante de băuturi din SUA: în 2023, 64% din bere a fost vândută în doze de aluminiu, conform Beer Institute, iar acestea sunt preferate și la băuturile energizante sau cocktailurile premixate.
Pentru a atenua impactul tarifelor, multe companii se bazează pe aluminiu reciclat, care nu este vizat de noile taxe. „Cutia medie de băuturi din SUA conține deja aproximativ 71% aluminiu reciclat”, potrivit Asociației Aluminiului. Anheuser-Busch InBev a transmis anterior că impactul financiar al taxelor asupra dozelor nu este „relevant” pentru companie.
Pe de altă parte, producătorii de sticlă speră să câștige cotă de piață, dar o tranziție rapidă către alte tipuri de ambalaje pare puțin probabilă. „Cred că mulți așteaptă să vadă ce decizii vor rămâne în vigoare și ce se va schimba”, a spus Scott DeFife, președintele U.S. Glass Packaging Institute. „O măsură pe termen scurt nu reprezintă o amenințare imediată pentru lanțul de aprovizionare”.