Creștere spectaculoasă în timpul pandemiei a vânzărilor de produse bio pe piața spaniolă; în România, sectorul rămâne încă slab dezvoltat

Creștere spectaculoasă în timpul pandemiei a vânzărilor de produse bio pe piața spaniolă; în România, sectorul rămâne încă slab dezvoltat Creștere spectaculoasă în timpul pandemiei a vânzărilor de produse bio pe piața spaniolă; în România, sectorul rămâne încă slab dezvoltat

“În ciuda pandemiei, am facturat cu 31% mai mult pe segmentul BIO și am crescut cu încă 12% în gama alimentelor gata de consum”, a declarat, pentru siteul freshplaza.com, Javier García Linares, director comercial al cooperativei Surinver, din Pilar de la Horadada, Alicante.

HoReCa, un domeniu extrem de afectat de restricțiile din Europa, din cauza pandemiei coronavirusului, este foarte importantă livrarea de fructe și legume proaspete și pentru produsele gata pentru consum. Companii spaniole precum cooperativa Surinver au realizat o creștere semnificativă a cifrei de afaceri cu aceste produse. De asemenea, au reușit să crească, în special, vânzarea de produse BIO, care încă au destul potențial de creștere pe piața spaniolă.

„Când a izbucnit pandemia, am observat că consumatorii au început să caute alimente naturale cu o durată mai mare de valabilitate, în principal din cauza fricii că acestea vor dispărea de pe piață. Din fericire, avem o prezență notabilă cu aceste produse în marile lanțuri de distribuție spaniole și anul acesta am început să le comercializăm și în lanțuri de supermarketuri aflate în expansiune în Spania, cum ar fi Family Cash” spune Javier García Linares

„Supermarketurile spaniole încep să dezvolte secțiuni de preparate gata pentru consum, un segment în care produsele noastre își au locul. Gama noastră include roșii rase cu ulei sau cu usturoi, cu pătrunjel sau oregano; ardei copti; ardei gras, ceapă sau roșii caramelizate. Acest lucru a permis ca cifra noastră de afaceri să crească cu 12% în 2020, în ciuda reducerii uriașe a activității canalului HoReCa. Dacă acest lucru ar fi fost 100% deschis, creșterea ar fi fost cu siguranță mult mai mare ”, mai spune Javier García Linares.

Cooperativa din Alicante a fost înființată în 1974, prin reunirea a 70 de producători agricoli. În prezent, cooperativa are peste 400 de parteneri, fiind prezentă atât la nivel național, cât și internațional. Gama sa de produse a evoluat, de asemenea, adaptându-se la noile tendințe și nevoi. Dovadă a acestui fapt este angajamentul firmei de a implementa controlul integrat, care a permis producătorilor săi să obțină certificate pentru agricultura ecologică. Rezultatele obținute în cursul exercițiului financiar 2020, care se desfășoară din octombrie 2019 până în septembrie 2020, sunt, de asemenea, o dovadă a acestui angajament, deoarece Surinver a atins o creștere de 31% a cifrei de afaceri a producției BIO comparativ cu anul precedent.

“În ciuda faptului că această criză sanitară afectează economia, consumatorii de bio continuă să solicite aceste produse. Deși consumul de produse BIO este încă mult mai mic decât cel al celor convenționale din Spania, am observat o tendință de creștere constantă ”, spune Javier García Linares.

România se află pe penultimul loc în Uniunea Europeană în ce privește pronderea suprafețelor agricole certificate ecologic în cadrul suprafeței agricole totale. Potrivit statisticilor oficiale, sectorul eco din România înregistrează progrese în ultimii ani, atât în ce privește numărul operatorilor certificați, cât și suprafața agricolă certificată.

foto freshplaza.com

Creștere spectaculoasă în timpul pandemiei a vânzărilor de produse bio pe piața spaniolă; în România, sectorul rămâne încă slab dezvoltat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *