Crește consumul de carne în Statele Unite, după ce alternativele vegetale câștigaseră teren în ultimii ani

creste consumul de carne in statele unite FOTO: Dreamstime/ Irina Ukrainets

În noul context politic, în Statele Unite revine în prim plan carnea, în ciuda avertismentelor legate felul în care excesul poate dăuna major sănătății și agrava problema ambientală. Potrivit unui raport al Meat Institute, vânzările de carne de vită, porc, miel, pasăre și alte tipuri de carne în SUA au atins cifra record de 104,6 miliarde de dolari în 2024, marginalizând produsele care încearcă să își câștige un loc pe piață ca alternative vegetale, scrie ziarul italian La Repubblica.

Totodată, potrivit aceleiași surse, doar 22% dintre cetățenii americani încearcă să mănânce mai puțină carne, cifră care reprezintă cel mai scăzut procent din ultimii cinci ani. Studiul arată că preferința și consumul de carne au crescut cu aproape 7% anul trecut față de perioada de dinaintea pandemiei, iar fenomenul nu este doar alimentar, ci și cultural.

Conservatorii lui Trump preferă produsele fast food prăjite cu grăsime de vită

Politica joacă și ea un rol, de data aceasta unul bipartizan, după cum subliniază New York Times: de o parte sunt progresiștii susținători ai curentului „de la fermă la masă”, care aleg carne provenită din ferme locale și sustenabile. De cealaltă parte sunt conservatorii, așa zișii carnibros, care prin consumul de carne se opun agendei ecologiste. Fără a-i uita pe susținătorii mișcării trumpiste Make America Healthy Again, mari amatori de grăsime de vită și ai vânătorii.

Printre aceștia din urmă se numără și responsabilul pentru Sănătate, Robert F. Kennedy Jr., a lăudat un lanț de fast food pentru că a trecut de la prăjirea cartofilor în ulei vegetal la folosirea mai „sănătoasă” a grăsimii de vită. „Demonizarea cărnii s-a încheiat. Acum are vântul în pânze”, afirmă Chris DuBois, vicepreședinte al companiei de cercetare de piață Circana.

În urmă cu doar cinci ani, hamburgerii pe bază de plante câștigaseră teren, iar cantitatea medie anuală de carne consumată de un american începuse să scadă, ajungând în 2022 la 114 kg – o scădere de 4,5 kg în doi ani. Iar cu un an în urmă, de exemplu, chef-ul Daniel Humm de la Eleven Madison Park din New York, considerat unul dintre cele mai bune restaurante din lume, își reorganizase meniul de degustare de 335 de dolari, eliminând produsele de origine animală. Iar tot mai  multe restaurante, de toate categoriile, adăugaseră preparate vegetariene pentru clienții preocupați de mediu și sănătate.A

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Schimbări generaționale

Potrivit sursei citate, această schimbare de direcție are și o componentă generațională: influencerii tineri care urmează dieta carnivoră sau pe cea ketogenică postează videoclipuri cu fripturi și bucăți întregi de unt. De asemenea, generația millennial consumă tot mai multă rață, în rețete precum carnitas sau barbecue chinezesc preparate la friteuza cu aer cald. În timp ce generația Z preferă, în schimb, carnea de pui, de departe cea mai vândută proteină animală în Statele Unite, mai ales când se aliniază cu principiile lor de sustenabilitate.

Pas cu pas, peisajul gastronomic american se transformă: vânzările lanțului Texas Roadhouse, specializat în fripturi în stil texan și în general de inspirație sudistă, au crescut cu aproape 15% anul trecut, în timp ce Fogo de Chão, un lanț specializat în bucătăria din sudul Braziliei ce servește în principal carne la grătar (churrasco), a deschis 10 restaurante în SUA în 2024 și intenționează să inaugureze alte 12 anul acesta, în principal pe coaste.

Iar trendul a pătruns chiar și în restaurantele de lux care de obicei preferă preparatele fără carne, precum Kismet din Los Angeles, autodefinit drept un „local vegetarian nominalizat la premiul James Beard”, care în ultimele luni a organizat o steakhouse pop-up.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *