Compania italiană Ferrero, producătoarea Nutella, cumpără producătorul american de cereale de mic dejun Kellogg, inventatorul lor. Este a treia mare achiziție pe pământ american a gigantului italian

Compania italiană Ferrero, producătoarea Nutella Sursa foto. Wikimedia

Compania gigant Ferrero, producător, printre altele, al celebrei creme de cioccolată și alune Nutella și a ouălor Kinder, se pregătește să achiziționeze producătorul american de cereale pentru micul dejun Kellogg, anunță cotidianu american Wall Street Journal. Potrivit sursei citate, acordul se situează în jurul valorii de circa 3 miliarde de dolari.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Fuziunea ar urma să reunească două companii alimentare cu tradiție și ar putea fi finalizată chiar în această săptămână, dacă nu apar obstacole de ultim moment. Anunțul a determinat imediat o creștere cu 50% a acțiunilor companiei americane în tranzacțiile post-piață de la Wall Street.

Rădăcinile grupului american datează din 1894, când fondatorul său, Will Keith Kellogg, a inventat celebrele corn flakes, fulgi de porumb, astăzi un produs obișnuit în oferta rețelelor de distribuție. Legenda spune că invenția a fost accidentală, dar a stat la baza unei companii care, în secolul XX, a revoluționat industria produselor pentru micul dejun.

În ultimii ani, Kellogg este în suferință din cauza schimbării obiceiurilor de consum

În ultima vreme, însă, WK Kellogg s-a confruntat cu presiuni din cauza schimbării obiceiurilor de consum. Cifra sa de afaceri a scăzut anul trecut la 2,7 miliarde de dolari, de la 2,76 miliarde. În plus, se află în vizorul administrației Trump din cauza utilizării coloranților artificiali în produsele sale – una dintre prioritățile noului secretar al sănătății, Robert F. Kennedy Jr.

Ferrero este al treilea cel mai mare producător de ciocolată din lume, cu 35 de branduri și o prezență în 170 de țări. În portofoliul său se regăsesc produse emblematice precum Nutella, Ferrero Rocher, Kinder. În ultimul an, compania a înregistrat venituri de 18,4 miliarde de euro, în creștere cu 9%.

Ferrero a făcut deja pași importanți în expansiunea americană, achiziționând compania de înghețată Wells Enterprises, iar anterior, pentru 2,8 miliarde, divizia americană de ciocolată a Nestlé. Acum, pariind pe WK Kellogg și cerealele sale, Ferrero caută noi obiective și oportunități pentru a-și consolida și extinde domeniul de activitate, scrie sursa citată.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *