Coca-Cola va inaugura un parc fotovoltaic în Timișoara, menit să asigure energie regenerabilă pentru producția băuturilor din portofoliul companiei

coca cola Sursa foto: Flikr

Coca-Cola HBC va inaugura un parc fotovoltaic în Timișoara, menit să asigure energie regenerabilă pentru producția băuturilor din portofoliul companiei. Proiectul coincide cu aniversarea a 30 de ani de activitate a fabricii Coca-Cola din Timișoara, relatează Profit.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Această inițiativă vine în contextul în care volumul total de vânzări Coca-Cola în România a înregistrat o scădere de 2,5% în 2024. Potrivit companiei, rezultatul a fost influențat de un „mediu provocator al consumatorilor”, marcat de introducerea unei taxe pe zahăr la începutul anului și de o majorare a TVA în 2023.

Un alt factor major care a contribuit la scăderea vânzărilor a fost restricționarea accesului adolescenților la băuturi energizante. Vânzările acestora au înregistrat un declin semnificativ, după adoptarea unei legi care impune comercianților și personalului din restaurante să verifice vârsta clienților prin consultarea actelor de identitate înainte de a vinde băuturi energizante, alcoolice, produse din tutun sau conexe.

„În vederea verificării împlinirii vârstei de 18 ani a cumpărătorilor și consumatorilor care solicită vânzarea, respectiv servirea băuturilor alcoolice, băuturilor energizante și/sau produselor reglementate de dispozițiile art. 2 din Legea nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor de tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor de tutun, cu modificările și completările ulterioare, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale au obligația de a solicita consultarea actelor de identitate ale consumatorilor”, prevede proiectul de lege.

Textul nu prevede excepții nici măcar în cazurile în care vârsta clientului este evident peste 18 ani, iar nerespectarea acestor obligații poate fi sancționată cu amenzi între 10.000 și 30.000 de lei.

Pe lângă verificarea identității clienților, Parlamentul a legiferat și interdicția vânzării de băuturi energizante către minori, invocând riscurile pentru sănătate. „Din păcate, chiar acum câteva luni, un copil de 17 ani din Iași a murit subit pentru că a consumat prea multe băuturi energizante”, au precizat aleșii.

În contrast cu declinul băuturilor energizante, segmentul cafelei a înregistrat o creștere de peste 20%, potrivit Coca-Cola HBC. Acest rezultat sugerează o schimbare a preferințelor de consum în rândul românilor, în condițiile unui climat economic și legislativ tot mai restrictiv.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *