Ciocolata „Dubai” e istorie. Un antreprenor din România a creat „ciocolata cu jumări” / Fazakas Szilard, inițiatorul Krausz: „Dulce cu sărat se potrivește întotdeauna” (VIDEO)

Sursa foto: colaj G4food Sursa foto: colaj G4food

Un antreprenor român a reușit să îmbine tradiția culinară cu inovația, lansând pe piață o ciocolată unică ce include jumări. Produsul, destinat celor curajoși și iubitorilor de arome inedite, este o „combinație de dulce cu sărat”, după cum a povestit Fazakas Szilard, inițiatorul Krausz, pentru G4Food.


Fazakas Szilárd, fondatorul Krausz, o ciocolaterie artizanală din Sântimbru, județul Harghita, a creat un produs inedit: ciocolata cu jumări. Prin această combinație neașteptată, antreprenorul român încearcă să aducă în atenția consumatorilor o reinterpretare a tradiției culinare locale.

Drumul spre ciocolată

Szilárd Fazakas, în vârstă de 34 de ani, a absolvit Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Prima sa experiență în antreprenoriat a fost lansarea unei gelaterii în Cluj, cu trei locații și un laborator.

În perioada în care gestiona gelateria, Szilárd a participat la expoziții HoReCa din străinătate, unde a descoperit procesul de fabricație al ciocolatei. În 2015, a început să experimenteze cu rețete și să caute furnizori, punând bazele viitorului său brand.

Mutarea la Sântimbru, în 2017, într-o casă moștenită de la familie, a oferit contextul ideal pentru a dezvolta o afacere artizanală. Aici, Szilárd și-a perfecționat tehnica de producție în mare parte autodidact, completată de o scurtă ucenicie alături de un ciocolatier italian.

Sursa foto: Facebook
Sursa foto: Facebook

De la târguri la parteneriate importante

Brandul Krausz a fost lansat oficial în 2018, iar în 2019 a înregistrat un avans semnificativ. Produsele au fost expuse la târguri și au intrat în rețeaua unor parteneri precum Cărturești, Diverta, Nobila Casă, cafenele și băcănii.

Pandemia din 2020 a pus afacerea pe pauză, dar 2021 a adus o relansare și diversificarea portofoliului. Evenimentele „porți deschise” au devenit o metodă de a atrage clienți și de a-i familiariza cu procesul de producție.

Ideea ciocolatei cu jumări

În interviul acordat pentru G4food, Fazakas Szilárd a explicat cum a luat naștere ideea ciocolatei cu jumări:

„Am vrut să intru cumva la un lanț de mezeluri din zona Brașov, cunoscut pentru produsele autentice. Mi-am dorit să creez o ciocolată cât mai autentică. Așa a apărut ideea de a combina ciocolata cu jumări”.

Produsul a avut inițial rolul de a atrage curiozitatea consumatorilor. „Lumea a început să cumpere ca și curiozitate, ca și o glumă, dar după aceea au început să recumpere. Dulce cu sărat se potrivesc întotdeauna”.

Pe lângă jumări, ciocolata conține și portocale confiate, ceea ce îi oferă o notă citrică. „Am vrut să arăt că e o muncă foarte mare până am ajuns aici și nu vreau să fie o glumă din ciocolata noastră”.

Ciocolată cu jumări / Sursa foto: Krausz
Ciocolată cu jumări / Sursa foto: Krausz

De Crăciun, se vând cele mai multe produse

Ciocolata cu jumări se vinde atât prin parteneriate, cât și direct din laboratorul din Sântimbru sau online. „Suntem din Harghita, avem și un magazin de prezentare, iar în perioada Crăciunului este cel mai mare vârf de vânzări”.

În ceea ce privește materia primă, Szilárd subliniază o provocare majoră: „Prețul la cacao aproape s-a triplat. De aceea încercăm să punem accent pe educarea clienților despre produsele locale și ingredientele folosite”.

Pe lângă ciocolata cu jumări, Krausz oferă sortimente diverse, cum ar fi ciocolata cu lapte, drajeurile cu stafide sau boabe de cafea. În plus, Szilárd încearcă să colaboreze cu furnizori locali pentru ingrediente autentice: „Căutăm inclusiv stafide românești speciale, fără sâmburi”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *