Aquila a raportat un profit net în scădere cu 17%, în primul semestru din acest an / Este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi în regiune

aquila, parmafood, achizitie, distributie Sursa foto: Aquila

Unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi în regiune, Aquila, a înregistrat în primul semestru din 2025 venituri de peste 1,5 miliarde lei, în creştere cu aproximativ 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, respectiv un profit net cu 17% la mic raportat pe intervalul de referinţă, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Potrivit unui comunicat de presă al companiei, transmis miercuri AGERPRES, evoluţia a fost susţinută, în principal, de creşterea organică din segmentul de distribuţie şi companiile achiziţionate în 2024 şi 2025, care au generat aproximativ 6% din veniturile totale.

Astfel, în structura veniturilor, segmentele de afaceri distribuţie şi logistică au înregistrat creşteri de 20%, respectiv 23%, în timp ce segmentul de afaceri transport a consemnat o scădere de 5%.

Canalele de distribuţie cu cel mai mare ritm de creştere au fost HoReCa şi cel de vânzare tradiţional, care au raportat vânzări cu peste 20% mai mari, de la un interval la altul.

Totodată, vânzările aferente brandurilor proprii au înregistrat o creştere de 20%, faţă de primul semestru din 2024, până la aproape 64 milioane de lei. “Veniturile aferente brandurilor proprii din categoria produselor alimentare (Gradena, LaMasă şi Yachtis) au înregistrat un avans de 14%, iar cele aferente produselor non-alimentare (JetXpert, AquaXpert, ExpertWipes) s-au dublat”, se menţionează în comunicat.

Rezultatele financiare ale companiei relevă faptul că EBITDA a înregistrat o creştere de 17%, până la 91 milioane de lei, iar profitul net a ajuns la 29 milioane de lei, în scădere cu 17%, raportat la acelaşi semestru din 2024.

Aquila este unul dintre cei mai mari jucători din sectorul distribuţiei de bunuri de larg consum din România şi regiune, cu un model de afaceri integrat care acoperă distribuţia, logistica, transportul pe multiple categorii de temperatură de produse alimentare sau nealimentare, precum şi activităţi de producţie.

Fondată în anul 1994 de către antreprenorii Alin Adrian Dociu şi Constantin Cătălin Vasile, compania a fost listată la Bursa de Valori Bucureşti (BVB) în noiembrie 2021, cu simbolul AQ, iar acţiunile sunt incluse în indicele de referinţă BET, precum şi în indicii Global Micro Cap ai FTSE Russell.

Din Grupul Aquila fac parte şase companii: Aquila Part Prod Com SA (compania-mamă) şi filialele sale Printex S.A., Trigor AVD SRL (din Republica Moldova), Romtec Europa SRL, Parmafood Group Distribution SRL, Parmafood Trading SRL şi Kitax Kft din Ungaria.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *