Studiu: Aproape nouă din 10 restaurante intenționează să investească în inteligență artificială și automatizare pentru a-și îmbunătăți operațiunile / Tendința de digitalizare este susținută și de comportamentul consumatorilor

Meniul Restaurantului Home Kitchen, din Londra / Sursa foto: Instagram Sursa foto: Instagram Home Kitchen

Un nou raport privind viitorul comerțului, realizat de compania de plăți Square, arată că aproape nouă din zece restaurante intenționează să investească în inteligență artificială și automatizare pentru a-și îmbunătăți operațiunile, conform The Caterer.

Conform studiului publicat săptămâna aceasta, 85% dintre restaurantele intervievate iau în considerare integrarea AI în activitatea lor, iar două treimi dintre liderii din industrie cred că aceasta va avea un impact pozitiv asupra promovării și marketingului (77%), plăților (76%) și optimizării meniurilor (76%).

Tendința de digitalizare este susținută și de comportamentul consumatorilor, aproape 80% dintre comenzile restaurantelor fiind realizate prin checkout online sau prin metode de plată în aplicații mobile. Mai mult, 74% dintre clienți s-au declarat „dornici să îmbrățișeze automatizarea” atunci când un restaurant nu are suficient personal disponibil.

73% dintre administratorii de restaurante spun că au petrecut mai mult timp pentru recrutare decât anul trecut

În paralel, industria ospitalității se confruntă cu provocări economice majore. Începând din aprilie, restaurantele vor trebui să facă față creșterilor contribuțiilor la asigurările sociale, taxelor de afaceri și salariului minim. Din acest motiv, 73% dintre administratorii de restaurante spun că au petrecut mai mult timp pentru recrutare decât anul trecut, iar 75% au fost nevoiți să aloce resurse suplimentare pentru operarea afacerii. Peste 70% dintre restaurante plănuiesc și majorări de prețuri în următorul an.

Totuși, scăderea cheltuielilor consumatorilor rămâne o îngrijorare majoră. 63% dintre clienți au recunoscut că și-au redus bugetul pentru ieșirile la restaurant în ultimele 12 luni, o diminuare mai accentuată decât în retail (58%) și industria frumuseții (51%).

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


În ciuda acestor dificultăți, optimismul rămâne ridicat în rândul antreprenorilor din domeniu. 74% dintre restaurante au planuri de a crește oferta de produse retail, de a diversifica meniurile sau de a adăuga noi servicii în următorul an. De asemenea, 34% dintre cei intervievați au declarat că plănuiesc chiar extinderea numărului de locații.

Samina Hussain-Letch, director executiv la Square UK, a declarat: „Pe măsură ce afacerile continuă să facă față presiunilor economice, le vedem investind în creștere și experimentare, găsind modalități mai eficiente de a lucra și de a oferi servicii excepționale clienților – în special prin utilizarea tehnologiei care economisește timp și îmbunătățește experiența acestora”.

Studiul Square Future of Commerce a fost realizat de Bredin, incluzând răspunsuri de la proprietari de afaceri și consumatori din industriile restaurantelor, retailului și frumuseții din SUA, Canada, Marea Britanie și Australia. Fiecare sector a fost reprezentat de 500 de respondenți pe țară.

Square este una dintre cele mai mari platforme de tehnologie pentru afaceri, având peste patru milioane de utilizatori care folosesc sistemele sale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *