Compania de petfood Nutrimax din Georgia intenționează să intre pe piața românească și ia în calcul și deschiderea unei fabrici, vizând și alte piețe UE

Compania de petfood Nutrimax din Georgia vrea să se extindă pe piața din România și UE foto: madloba.info

Producătorul georgian de hrană uscată pentru animale de companie Nutrimax își propune extinderea pe piața din România, considerată un punct strategic în planurile sale internaționale. Compania caută în prezent un partener local de distribuție și nu exclude, pe termen mediu, construcția unei unități de producție pe teritoriul românesc, anunță profit.ro.

„România este una dintre piețele cu cea mai rapidă creștere în Europa de Est în ceea ce privește deținerea de animale de companie. Cu aproximativ 9 milioane de câini și pisici în gospodării, cererea pentru hrană uscată de calitate este în continuă creștere, iar piața se bazează în mare parte pe importuri. Vedem un potențial semnificativ aici”, a declarat pentru Profit.ro Beka Bekaia, Managing Partner Nutrimax, pentru sursa citată.

Fondată în urmă cu peste 15 ani, Nutrimax a debutat cu produse pentru animale de fermă. În 2023, compania a deschis a doua sa fabrică, una high-tech, cu o capacitate anuală de 25.000 de tone, dedicată exclusiv hranei uscate pentru câini și pisici.

România este prima piață din UE pe care compania încearcă sa pătrundă

În 2024, compania a generat vânzări de 29 de milioane de dolari, 60% provenind din piața internă, iar restul din exporturi către piețe precum Armenia, Azerbaidjan, Moldova, Uzbekistan și Kazahstan. În ceea ce privește România, Nutrimax își propune inițial să aducă produsele existente printr-un parteneriat de distribuție, dar rămâne deschisă posibilității de a dezvolta o unitate locală de producție dacă contextul va fi favorabil.

Compania își consolidează prezența internațională prin participarea la evenimente de profil, precum târgul Zoomark International 2025, care se desfășoară între 5 și 7 mai la Bologna, Italia. Acolo, Nutrimax va explora noi oportunități de colaborare pe mai multe piețe europene.

Interesul pentru România vine într-un context mai larg de investiții în industria hranei pentru animale, cu exemple recente precum producătorul ucrainean Kormotech, care ia în calcul o fabrică locală, și grupul belgian United Petfood, aflat în plin proces de extindere în țară.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *