Băuturile nealcoolice continuă să câștige cotă de piață în supermarketuri, cel puțin în Spania. Categoriile care au înregistrat cele mai mari creșteri în vânzări au fost ceaiurile și băuturile răcoritoare de tip cola, cu o creștere de 8,7 % și 7,9 %, respectiv.
Potrivit datelor furnizate agenției Efeagro, toate categoriile de băuturi fără alcool continuă să crească, cu excepția sucurilor de fructe.
Astfel, categoria cu cea mai mare valoare a vânzărilor în primele trei luni ale anului a fost cea a băuturilor răcoritoare, ajungând la 634 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 5,5 % față de aceeași perioadă a anului trecut, și o creștere de 4 % în volum.
Băuturile de tip cola se mențin drept cele mai populare printre consumatorii spanioli, care au cheltuit aproape 300 de milioane de euro pe aceste produse în acest trimestru, cu 7,9 % mai mult, cumpărând 5,4 % mai mulți litri.
Ceaiurile reci – lider în creștere de volum
Dintre băuturile răcoritoare, ceaiurile gata preparate, reci, sunt cele care au avut cea mai mare creștere în volum, cu un avans de 10,5 %, ajungând la vânzări de 36 milioane de euro, ceea ce înseamnă o creștere de 8,7 % față de primul trimestru din 2024.
Mai mult, în ultimul an (aprilie 2024 – martie 2025), aceste băuturi pe bază de ceai – care au trecut prin schimbări semnificative la nivel de producători – au înregistrat o creștere de 5 % în vânzări, ajungând la 172 milioane de euro.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
Alte tendințe
Băuturile izotonice au avut și ele un comportament foarte pozitiv, cu o creștere de 8 % în volum și 5,5 % în valoare, devenind al doilea tip de băutură răcoritoare cel mai consumat în Spania, cu 113 milioane de euro cheltuiți pe acestea în primul trimestru, conform Circana.
În schimb, anumite categorii au înregistrat scăderi:
-
băuturile funcționale la temperatura camerei (-5,6 %)
-
băuturile funcționale refrigerate (-2,6 %)
-
băuturile carbogazoase clasice (-5,1 %)
-
apa tonică (-0,7 %).
După băuturile răcoritoare, apa este a doua cea mai cumpărată băutură nealcoolică în Spania, cu vânzări de 337 milioane de euro în trei luni, o creștere de 3,6 % a cererii și de 1 % a prețurilor.
La polul opus, vânzările de sucuri de fructe au scăzut cu 0,9 %, rămânând la aproape 151 milioane de euro în primul trimestru. În același timp, băuturile vegetale au ajuns la 93 milioane de euro, cu o creștere de 4,2 % în valoare și 6,6 % în volum.
Într-un context în care tot mai multe persoane publice recunosc că au renunțat la consumul de alcool, berea fără alcool a crescut cu 3,2 % în vânzări, datorită unei creșteri de 4,4 % a cererii, în ciuda faptului că prețul mediu a scăzut cu 1,3 %.
Evoluția prețurilor la băuturile nealcoolice
Conform ultimului Indice al Prețurilor de Consum (IPC) din luna martie, în timp ce costul coșului de bază a crescut cu doar 0,3 % lunar și cu 2,4 % anual, categoriile de băuturi fără alcool au avut o evoluție diferită.
-
Apele minerale și de izvor s-au scumpit cu 3,5 %
-
Băuturile răcoritoare cu 1,7 %
-
Sucurile de fructe cu 2,2 %
-
Berea fără alcool este cea mai afectată de inflație, cu o creștere de 4,7 % anual, comparativ cu martie anul trecut.