Pe fondul crizei de resurse umane din multe sectoare, Lidl Italia și-a deschis propria școală

Screenshot

Într-un context general în care multe firme mari au probleme în a-și acoperi nevoile de personal, Lild Italia a anticipat dinamica pieței și acum câțiva ani și-a deschis propria școală.

Este vorba de mai multe tipuri de cursuri:

-cursuri de 2 ani echivalente cu școala profesională, cu specializări pentru ambele sectoare logistică sau vânzări  – Lidl 2 you career

-cursuri de specializare pentru persoane cu diplomă universitară în domeniul economic sau tehnic – Graduate Program

Cursuri și muncă plătită în paralel

Primul tip de cursuri prevede 2000 de ore însumând teorie și practică, pe parcursul a 2 ani. Partea și mai interesantă este că tinerii școlarizați primesc salariu încă de la începutul perioadei de studii, în baza unui contract așa numit di apprendistato, de începător. În alte cuvinte, un fel de bursă de studii la pachet cu practică/stage.

După absolvirea celor doi ani, se trece cu contract pe termen nelimitat direct pe poziția de asistent de manager al unui punct de lucru pentru partea de retail, sau colaborator al sectorului logistică.

În ce privește absolvenții de studii superioare, aceștia pot opta pentru mai multe tipuri de specializări care le garantează poziții la nivel de management în mai multe direcții: vânzări, logistică, achiziții, flux de mărfuri și imobiliare.

Specialiarea durează un an și presupune un contract plătit în cele 12 luni, în care fiecare candidat are un tutor din cadrul departamentului. Partea de studiu presupune cursuri cu prezență dar și la remote și în paralel componenta practică „training on the job”.

Programele pentru cei cu studii superioare sunt pentru sediul central și pentru sediile regionale. Selecțiile pentru ambele secțiuni se fac prezentând candidaturile online, apoi prin videointerviu.

Cursurile sunt finanțate de Lild Italia dar sunt organizate în collaborare cu Camera de Comert Italo-Germană.

Anterior lansării acestui program,  în context post pandemie, în 2019, Lild Italia încercase să atragă la același tip de cursuri membrii familiilor angajaților. Investiția anunțată fusese, conform media italiene, de 450 de milioane de euro, constând în: burse de studiu, dispositive electronice și cursuri remote.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *