Burgerii rămân în topul preferinţelor culinare comandate, iar Capitala este fruntaşă în lista oraşelor cu cei mai mulţi burgeri livraţi anul trecut, potrivit unei analize realizate de o platformă de livrare, transmite Agerpres.
Tazz, platforma locală de livrare rapidă, a prezentat analiza preferinţelor românilor pentru comenzile online de burgeri marţi, De Ziua Internaţională a Burgerilor.
„Cu peste 10.000 de burgeri comandaţi pe zi în 2023, fruntaş în lista oraşelor cu cei mai mulţi burgeri livraţi rămâne Bucureşti (48%), urmat de Timişoara, Cluj, Iaşi şi Braşov (…) În topul preferinţelor pe oraşe, clasamentul ne prezintă tendinţele pentru fiecare zonă a ţării: bucureştenii îşi satisfac pofta de burgeri prin comenzi de Double Bacon Cheeseburger, braşovenii cel mai des aleg să comande Cheeseburger, clujenii preferă Pulled Pork Burger atunci când pofta de burger dictează, ieşenii pun în topul preferinţelor Crispy Burger iar timişorenii aleg de cele mai multe ori Burgerul Clasic pentru prânz sau cină”, se arată într-un comunicat Tazz.
Printre cele mai căutate tipuri de burgeri în aplicaţie sunt variantele vegane şi vegetariane, cu avocado şi trufe, care marchează trendul pentru alternativele clasicului burger, prin gusturi noi şi ingrediente diverse. Tendinţele pentru acest preparat sunt completate de căutările pentru mini burger şi smash burger, două variante care intră în top alegeri în această perioadă a anului.
Cu un bon mediu de aproximativ 80 de lei pe comandă, de multe ori, românii aleg mai mult de un burger atunci când plasează o comandă online. Comenzile de grup, fie că sunt alături de familie, prieteni sau în gaşcă sunt specifice pentru acest preparat. Anul trecut, cea mai mare comandă de grup livrată a fost de 16 burgeri, cu o valoare de peste 600 de lei, iar de cele mai multe ori comenzile plasate sunt pentru minimum 6 persoane.
Deşi se află printre cele mai comandate preparate online din aplicaţia Tazz, pe tot parcusul anului, pofta românilor se accentuează în lunile octombrie-decembrie. Dacă în primele luni ale anului, ianuarie-martie, totalul burgerilor comandaţi atinge un procent de aproape 20%, spre final de an ajunge la peste 25% din totalul de burgeri livraţi acasă.
În fiecare zi de vineri comenzile de burgeri sunt în creştere cu peste 5% din totalul comenzilor, comparativ cu alte zile ale săptămânii. Topul momentelor de consum este condus de intervalul 18:00-20:00, când se plasează peste 30% dintre comenzile de burgeri, urmat de intervalul 12:00-14:00, cu 22% dintre comenzile livrate românilor pentru masa de prânz. Deşi cu o frecvenţă mai rară, unii români aleg burgerul şi pentru poftele de la miezul nopţii, unde se înregistrează doar 2,5% dintre comenzile de burgeri livrate în intervalul 23:00-01:00.
„Sunt 4 ani de când Tazz oferă livrare rapidă direct la uşa românilor şi, când vine vorba de preferinţe culinare, burgerii au fost mereu în top 3 cele mai comandate produse din aplicaţia noastră. Anul acesta ne aşteptăm să se menţină preferinţa pentru acest preparat, mai ales în contextul ocaziilor de consum în grup, când comanda de burgeri în diferite pachete, tip party sau family, este printre favorite. Totodată, observăm un interes tot mai crescut pentru burgerii în forme sau reţete noi pe care utilizatorii noştri îi pot comanda de pe aplicaţia Tazz, ceea ce ne face să credem că şi în următorii ani acest preparat va rămâne în categoriile de top a comenzilor online de mâncare”, a declarat Cristina Sauciuc, Head of Brand Tazz.
Datele prezentate au fost extrase din aplicaţie şi au urmărit comenzile plasate în perioada ianuarie – decembrie 2023, la nivel naţional, precizează sursa citată.