Prețul în continuă creștere al cafelei determină o repliere a consumatorilor către ceaiul asiatic. În Italia au crescut peste așteptări vânzările de ceai negru

vanzarile-de-ceai-cresc-in-Italia-in-contextul-scumpirii-cafelei FOTO: Dreamstime/ Hannah Babiak

În Italia, consumul de cafea e un marker cultural, iau amploare vânzările de ceai, pe fondul creșterii continue a prețului cafelei, relatează agenția Ansa. Creșterea semnificativă a vânzărilor de ceai negru – cu un plus de +69,6% în valoare și +54,8% în volum – a contribuit în mod esențial la evoluția pozitivă a segmentului de ceai vrac din ultimul an (mai 2024 – aprilie 2025).

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Analiza de piață vine în contextul apropierii Zilei Internaționale a Ceaiului (21 mai), iar potrivit analiștilor acest avans reflectă, cel puțin parțial, o schimbare în comportamentul consumatorului, care începe să prefere ceaiul în detrimentul cafelei – afectată puternic de scumpiri.

O piață de 600 milioane de euro

În Italia, piața totală a ceaiului a depășit 600 de milioane de euro în ultimul an. Din această sumă, peste 138 de milioane de euro provin din vânzarea ceaiului porționat (sub formă de capsule, pliculețe, cialde etc.), din care 24,7 milioane de euro sunt generați de ceaiul verde. Restul de 4,4 milioane de euro reprezintă vânzările de ceai negru.

Totodată, segmentul de ceai porționat pentru diverse sisteme de preparare (capsule, capsule compatibile etc.) este și el în creștere, atingând o valoare totală de 4,5 milioane de euro, chiar dacă încă reprezintă o nișă.

„Această tendință reflectă dorința consumatorilor italieni de simplificare și de produse gata de consum, ușor de preparat”, afirmă Sergio Grasso, specialist în dezvoltare de conturi la NielsenIQ, agenția care a realizat studiul de marketing.

În ceea ce privește băuturile pe bază de ceai (ice tea, infuzii la sticlă etc.), acestea au înregistrat o scădere generală atât în valoare, cât și în volum, cu excepția variantelor fără zahăr. Acestea continuă să crească, +2,0% în valoare, +2,8% în volum, fapt care reflectă „un semn clar al orientării tot mai accentuate a italienilor spre produse asociate cu bunăstarea și sănătatea”, subliniază Grasso.

În plus, datele panelului de consum NielsenIQ arată că familiile mature fără copii, unde persoana responsabilă de cumpărături are peste 55 de ani, sunt cele care prezintă cea mai mare afinitate pentru achiziția de ceai.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *