Un cargobot cu vele moderne, care transportă soia, a încheiat cu succes perioada de șase luni de teste / Nava a economist a trei tone de combustibil pe zi

nava, vele, pyxis ocean, cereale Sursa foto: Cargill

O eră a transportului maritim mai verde și mai eficient s-ar putea să se apropie, deoarece un cargobot special modificat de 43.000 de tone, care transportă marfă în vrac, a finalizat un test pe mare de șase luni folosind o combinație de motoare diesel și un set de vele automate de înaltă tehnologie, transmite New Atlas.

Combinația de pânze și motor nu este un lucru nou. De fapt, aceasta datează încă de pe vremea primelor vapoare cu aburi. Chiar și astăzi, toate ambarcațiunile cu vele, cu excepția celor mai mici, dispun de un tip de putere auxiliară pentru manevrele în spații restrânse sau pentru a se deplasa atunci când nu bate vântul.

Pe măsură ce motoarele s-au îmbunătățit, navele au devenit mastodonții pe care îi cunoaștem astăzi, iar pânzele au dispărut. Este posibil ca velele să nu revină niciodată ca mijloc principal de propulsie a unei nave comerciale moderne, dar acestea pot suplimenta energia furnizată de motoare, reducând consumul acestora și emisiile poluante.

Operat de MC Shipping Kamsarmax și închiriat de Cargill pentru a transporta cereale, precum soia, cargobotul Pyxis Ocean, sub pavilion Singapore, a fost echipat cu două WindWings dezvoltate de BAR Technologies și a efectuat un test de navigație prelungit de șase luni începând cu august 2023. În această perioadă, nava a navigat prin Oceanul Indian, Oceanul Pacific, Atlanticul de Nord și de Sud și a trecut de Capul Horn și Capul Bunei Speranțe.

WindWings nu sunt genul de vele din pânză utilizate pe iahturi. În schimb, sunt vele solide, pliabile, fabricate din oțel și fibră de sticlă și au o înălțime de 37,5 m. Scopul lor nu este de a înlocui motoarele diesel convenționale, ci de a asigura o propulsie suplimentară atunci când nava navighează în zone cu vânturi și curenți favorabili.

De asemenea, acestea nu necesită prea multă atenție. Un sistem de pe punte indică echipajului când trebuie să activeze sau să dezactiveze WindWings. Odată pornite, acestea răspund automat la schimbările de vânt și se reglează pentru o viteză optimă. Acest lucru permite ca turația motoarelor diesel să fie redusă fără ca nava să încetinească.

Potrivit Cargill, acest lucru a permis navei Pyxis Ocean să economisească în medie trei tone de combustibil pe zi, cu o reducere a emisiilor de dioxid de carbon de 11,2 tone (echivalentul retragerii a 480 de mașini de pe șosele pe durata călătoriei) și o economie generală de 14%.

„De exemplu, în condiții de navigație aproape optime, în timpul unei călătorii în largul mării, Pyxis Ocean a realizat economii de combustibil de 11 tone pe zi”, a declarat John Cooper, CEO al BAR Technologies.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *