Trasee autoghidate pe mobil – noul joc turistic pentru descoperirea satelor și creșterea sustenabilității turismului rural

noul joc turistic pe mobil permite descoperirea satelor și creșterea sustenabilității turismului rura Foto: EFE Agro

O nouă inițiativă care promovează sustenabilitatea turismului rural, și care necesită doar un telefon mobil, ajunge în sate – mai exact, în nouă localități din Cantabria – printr-un proiect bazat pe trasee „autoghidate” accesibile prin telefon. Noul „joc”permite vizitarea unor sate mici, după cum explică pentru EFE directorul proiectului, Ramón Martín.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

„Fără înregistrări și fără aplicații”, precizează fondatorul inițiativei, care explică faptul că jocul poate fi accesat printr-un simplu link disponibil online, pe rețele sociale sau la centrele de informare turistică.

Martín afirmă că este ceva asemănător cu niște „escape room-uri aduse în aer liber”, constând în rezolvarea unor enigme care permit avansarea prin sat până la finalizarea jocului.

„Este ca un film, cu o poveste și un titlu, în care jucătorul este personajul principal, mobilul este zarul, satul este tabla de joc, iar detaliile sunt căsuțele”, explică CEO-ul proiectului.

Folclor și tradiție prin intermediul enigmelor

Deși localitatea Bárcena Mayor este aproape goală într-o dimineață ploioasă din timpul săptămânii, un turist se plimbă pe străzi cu telefonul în mână.

Ruta din acest sat considerat unul dintre cele mai frumoase din Cantabria, intitulată „Satul fermecat”, începe din parcarea în care toți turiștii sunt obligați să își lase mașina, deoarece accesul auto este interzis în interiorul localității.

Arhitectura și folclorul local, ilustrate prin detalii din piatră, decorațiunile caselor și elemente ale naturii, definesc acest traseu – unul dintre cele mai recente create de companie.

Pe parcursul a 12 enigme, detalii ascunse ale satului – în blazoane, balcoane, panouri sau felinare – permit vizitatorului să descopere mitologia cantabriană, tradițiile locale și să observe aspecte care altfel ar trece neobservate.

Traseul acoperă aproximativ 5 kilometri, parcurși în aproximativ o oră, de la intrarea în sat până la capătul acestuia.

Promovarea afacerilor locale

Gymkana Turística Digital (jocul pe mobil) a fost lansată după pandemie ca o alternativă turistică durabilă pentru vizitarea satelor din întreaga țară, și în prezent rețeaua cuprinde 250 de localități.

Proiectul a ajuns în Cantabria în urmă cu doi ani, iar în prezent nouă sate din șapte municipalități sunt incluse în inițiativă.

„Până acum, reacția a fost foarte pozitivă din partea primăriilor, a centrelor de informare turistică, dar și a vizitatorilor”, afirmă Martín, precizând că în total 250.000 de persoane au folosit aceste trasee interactive.

Pe lângă Bárcena Mayor, serviciul este disponibil în Ruente, Cóbreces, Novales, Barcenilla, Carmona, Mogrovejo, Quejo și Castillo Siete Villas.

Compania are câte un angajat în Granada, Barcelona și León – câte unul pentru fiecare regiune geografică din țară – care, împreună cu autoritățile locale, concep traseele și formulează enigmele.

Jocul are și un rol economic, adaugă Martín, întrucât promovează produsele locale – prin parteneriate cu magazinele din sate, utilizatorii pot primi recompense, reduceri sau vouchere, iar afacerile atrag mai mulți turiști.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *