Studiu: Rețelele sociale influențează negativ obiceiurile alimentare ale tinerilor și fidelitatea față de anumite branduri

madalina bolache, student, alimentatie, SuntStudentCeMananc? Sursa foto: Pixabay

Un studiu recent publicat în jurnalul PLOS Digital Health arată că promovarea alimentelor nesănătoase prin rețelele sociale influențează negativ obiceiurile alimentare ale tinerilor și fidelitatea față de anumite branduri. Studiul subliniază necesitatea unor politici digitale care să contracareze efectele dăunătoare ale acestui tip de marketing, conform News Medical.

Cum influențează reclamele și rețelele sociale alegerile alimentare

Mediul alimentar, influențat de promovarea alimentelor bogate în grăsimi, zahăr și sodiu, este considerat un factor determinant în problemele de sănătate, cum ar fi obezitatea. Marketingul produselor alimentare afectează în mod negativ acest mediu, iar adolescenții și copiii sunt vulnerabili la influențele acestor reclame. Expunerea crescută la reclame pentru produse nesănătoase poate influența alegerile alimentare, greutatea și preferințele alimentare ale acestora.

Mai mult, rețelele sociale permit interacțiunea directă cu conținutul brandurilor, oferind companiilor alimentare oportunități de promovare ce nu sunt posibile în media tradițională. „De exemplu, produsele alimentare distribuite de familie sau prieteni pe rețelele sociale pot influența tinerii mai mult decât postările de brand”, explică studiul.

Studiu, realizat pe parcursul a cinci ani

Cercetătorii au analizat frecvența și amploarea postărilor pe rețelele sociale dedicate tinerilor din Canada. S-au identificat principalele branduri alimentare din patru categorii: băuturi îndulcite cu zahăr, restaurante fast-food, dulciuri și ciocolată, precum și gustări. Datele colectate din perioada 2015-2020 au inclus 40 de branduri și au fost analizate interacțiunile de pe Reddit, YouTube, Twitter și Tumblr.

Rezultatele studiului au arătat că în 2020, aceste branduri au fost menționate de peste 16,85 milioane de ori, atingând un public estimat la 42,2 miliarde de utilizatori. Restaurantele fast-food și băuturile îndulcite au fost cele mai vizibile, generând 60,5% și respectiv 58,1% din toate postările.

Concluzii îngrijorătoare

Datele studiului sugerează că este nevoie de intervenții guvernamentale pentru a proteja sănătatea copiilor prin reglementarea promovării alimentelor nesănătoase în mediul digital.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *