STUDIU: Aproape 60% dintre români consideră că sustenabilitatea este de interes atunci când vine vorba despre consum

Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Get Green Park Foto caracter ilustrativ / Sursa foto: Get Green Park

Aproape 60% dintre români consideră că sustenabilitatea este de interes atunci când vine vorba despre consum, relevă un studiu publicat, luni, de Reveal Marketing Research, în colaborare cu Kaufland România, Heidelberg Materials România şi Valorem.

Potrivit sursei citate, principalele soluţii identificate pentru abordarea problemelor de sustenabilitate ale societăţii actuale se concentrează pe trei direcţii esenţiale: schimbarea comportamentului individual (74%), ajustarea atitudinii şi politicilor guvernelor (73%) şi creşterea producţiei de energie verde (72%), transmite Agerpres.

Referitor la rolul inovaţiilor în abordarea problemenlor de sustenabilitate, 65% dintre români cred că inovaţiile tehnologice vor aduce soluţii semnificative pentru problemele actuale de sustenabilitate din societate.

Vezi detalii

În percepţia românilor, industria alimentară şi a băuturilor (20%), comerţul cu amănuntul (15%) şi industria energiei (13%) sunt considerate cele mai implicate sectoare în practici sustenabile.

Pe de altă parte, industria sustenabilă (reciclare, colectarea deşeurilor etc.) înregistrează o scădere semnificativă de la 17% în 2023 la 6% în 2024. Această  modificare subliniază necesitatea unor transformări reale şi vizibile în toate industriile.

De asemenea, 42% intre români respondenţi se autoevaluează ca fiind bine informaţi cu privire la tema sustenabilităţii, procentul fiind în creştere cu 10% faţă de anul precedent. Maturii fără parteneri (50%), urmaţi de bărbaţi (46% comparativ cu 38% în cazul femilor) se consideră într-o pondere mai mare informaţi cu privire la sustenabilitate.

Cercetarea mai arată că televiziunea (61%) şi reţelele sociale (43%) continuă să fie principalele surse de informare despre sustenabilitate. Cu toate acestea, în 2024 se observă o uşoară scădere a utilizării surselor tradiţionale de informare, televiziunea înregistrând o scădere de la 66% în 2023 la 61%, iar radioul de la 22% în 2023 la 17%.

Peste o treime dintre români (36%) declară că încearcă să consume cât mai sustenabil, aceasta fiind o preocupare constantă pentru ei, procentul fiind în creştere faţă de anul trecut (28%).

În ceea ce priveşte comportamentul de cumpărare, preţul accesibil (83%) rămâne cel mai important atribuit atunci când românii aleg un produs. În plus, se observă o creştere a procentului celor care citesc informaţiile de pe eticheta unui produs şi refuză să-l cumpere dacă nu promovează consumul sustenabil (30%), comparativ cu 2023 (25%).

În 2024, românii consideră că încurajarea colectării deşeurilor şi reciclării (12%) rămâne o acţiune din partea companiilor care ar stimula un comportament de consum mai responsabil şi sustenabil. Totodată, preţurile mai mici (10%) şi promovarea sustenabilităţii prin educarea populaţiei (9%) ar contribui la un comportament de consum mai sustenabil.

Comparativ cu anii anteriori, în 2024, se observă că acţiunile companiilor au un impact mai mic în determinarea consumatorilor să adopte un comportament responsabil şi sustenabil. Singurul factor care a înregistrat o creştere comparativ cu 2023 este reprezentat de preţurile mai mici (+6%).

Interzicerea defrişărilor (56%), reciclarea tuturor materialelor posibile (52%) şi dublarea suprafeţelor împădurite (46%) sunt considerate cele mai urgente probleme de sustenabilitate, ce ar trebui să fie rezolvate în următorul an.

Pe de altă parte, în topul acţiunilor pe care respondenţii nu le consideră necesare se află eliminarea produselor de origine animală din consum (52%) şi scoaterea din uz a maşinilor pe bază de combustibili fosili (27%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 17 – 25 octombrie 2024, pe un eşantion de 1.012 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *