A abandonat sectorul imobiliar pentru a-și face o rețea de băcănii doar cu produse românești/ Targetul pentru următorii 10 ani este extinderea la un număr de 30 de astfel de magazine la nivel de București-Ilfov

bacanii, prduse romanesti, bacania la stan Foto: Instagram Băcănia la Stan

După ce timp de 21 de ani a activat exclusiv în domeniul imobiliar, Cornel Stan deschidea anul trecut o afacere complet diferită – o băcănie doar cu produse autohtone, atent selecționate și descoperite în cei peste 80.000 de km străbătuți în toate colțurile României chiar de către proprietar. Rezultatele nu au întârziat să apară, iar antreprenorul mizează pe acest debut pozitiv setându-și un plan ambițios pentru următorii zece ani, relatează Progresiv.

Cornel Stan a acumulat experiență în domeniul imobiliar din anul 2003, însă în 2016 a început să cocheteze cu ideea unui business cu totul diferit. „Un prieten care activa în domeniul agricol mi-a cerut ajutorul. Era vorba despre o aplicație de management ferme agricole și l-am ajutat să o implementeze în piață și să o dezvolte. I-am oferit suportul meu timp de doi ani, am avut succes, am cunoscut foarte mulți fermieri și am avut atunci un declic. Practic, am pornit de la ideea de a-i susține pe acești fermieri. Observând că producătorii de legume și fructe nu au o piață de desfacere suficient de mare încât să își vândă toată producția, iar produsele lor ajung la clientul final prin mai mulți intermediari cu prețuri de câteva ori mai mari, am hotărât că eu îi pot ajuta pe acești oameni să ofere consumatorilor preparate proaspete, la un preț corect”, povestește antreprenorul.

O altă piesă care l-a ajutat pe Cornel să se aproprie de puzzle-ul perfect a fost asocierea cu familia Liuta, unul dintre cei mai mari investitori din agricultura dobrogeană, care deține, printre altele, Crama Liuta. „Ei au deschis un magazin de vinuri în Piața Obor, însă și-au dat seama că nu este sustenabil să faci un magazin specializat doar pe vinuri. Asta se întâmpla prin 2021. De acolo a mai fost doar un pas. Cunoscând fermieri și producători prin țară, am început să dau telefoane și să întreb de unde aș putea lua produse. Inițial am vrut să facem împreună o băcănie, însă m-au susținut să merg singur pe acest drum și să ne ajutăm pe parcurs. Și asta facem. De la Crama Liuta iau vinurile produse în podgoria din Babadag, precum și uleiurile presate la rece”, mai spune Cornel Stan.

Astfel, în luna martie a anului trecut apărea pe piața bucureșteană băcănia La Stan, pe bulevardul Iuliu Maniu 6R. Investiția inițială s-a ridicat la 100.000 de euro, suma totală urcând până la 200.000 de euro alocați până acum acestui proiect. Băcănia ocupă un spațiu de 146 mp, la parterul unei clădiri dezvoltate de Novum Invest, și beneficiază de trei fluxuri de clienți în fiecare zi – corporatiști, studenți și locatarii complexului rezidențial din apropiere. „Am gândit in-house designul băcăniei. Am investit în aparatură, vitrină, în amenajarea interioară. Avem și o cameră de frig în spate. Am vrut un design clasic, specific unei băcănii. Nu vreau ca oamenii să fie descurajați să intre pentru că s-ar simți stingheri într-un spațiu prea avangardist. Pe asta mizez și în relația cu consumatorii – pe deschidere, pe comunicare, socializare. Și asta îi rog și pe angajații mei să comunice cu clienții, să obțină feedback. Vreau să construim o comunitate”, explică antreprenorul.

Exclusiv din România

Ambiția lui Cornel Stan, și în același timp elementul diferențiator al acestui business, constă în sortimentația exclusiv din România. Astfel, proprietarul băcăniei La Stan a ajuns să colaboreze cu peste 30 de producători români, pe care i-a descoperit și selectat el însuși în urma călătoriilor realizate în țară. „Avem doar produse de la businessuri românești. Caut cele mai bune produse și merg personal să le ridic. Sunt produse pe care nu le găsești în altă parte. Colaborez cu peste 30 de producători, pentru mezeluri am patru producători, pentru brânzeturi trei. Am un producător de ciorbe, un producător de prăjituri, peștele îl iau de la Deltamar din Tulcea. Am făcut 80.000 de km pentru a-i cunoaște pe producătorii cu care colaborez, am făcut degustări, m-au interesat atât gustul produselor, cât și calitatea oamenilor. În vitrină am produse de calitate de la oameni de calitate. Mă gândesc în timp să îmi deschid propria carmangerie pentru a securiza calitatea produsului”, povestește Cornel Stan.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Menținerea calității reprezintă și atributul care îi va păstra pe rafturile băcăniei pe producătorii actuali, pentru că și clienții se întorc în băcănie pentru calitate. „Cumpărătorii vin din Militari, Drumul Taberei, Drumul Sării, dar și din Dorobanți. Am pornit cu mai multe produse în sortimentație și am delistat pe parcurs. Am testat mult, să vedem ce prinde la oamenii din zonă”, afirmă proprietarul.

În topul celor mai comercializate produse se mențin încă de la deschidere vinurile, ciorbele, prăjiturile și berea. „Caut prăjituri de casă cu un gust autentic. Ciorbele le iau de la un producător din Republica Moldova – Ciorbe și Plăcinte – pe care eu le asezonez cu smântână și pâine de casă. Vrem să avem rulaj, oamenii să aibă acces la un produs bun la un preț corect. Avem și produse la 250 lei per kilogram, dar și produse la 33 lei per kilogram”, declară Cornel Stan.

Mai mulți clienți, mai multe băcănii

În ceea ce privește numărul clienților care trec zilnic pragul băcăniei, proprietarul vorbește despre 130-150 de persoane în timpul săptămânii și își propune să depășească 250 de bonuri pe zi ca urmare a unei campanii de marketing pe care vrea să o implementeze în perioada următoare. La atingerea acestui obiectiv a contribuit și modificarea, în luna noiembrie, a programului de funcționare, cei cinci angajați ai băcăniei așteptându-și clienții de luni până duminică, de la 9 dimineața până la ora 21.

„În weekend avem mai puțini clienți, până în 120. Vreau să măresc numărul clienților din weekend. Cât privește valoarea medie a unui bon, acesta este de 33-35 de lei. Avem și clienți care comandă de 700-800 de lei, dar și persoane care achiziționează doar de 13 lei”, menționează antreprenorul.

Pe lista planurilor pentru acest an se regăsește extinderea sortimentației, cu focus pe produsele din carne și pe brânzeturi, respectiv intrarea pe zona de lactate, proprietarul studiind foarte mult oferta pe acest segment. Un alt proiect important este deschiderea unei noi băcănii care să cuprindă și componenta de grill. „Grillul este foarte important în dinamica unui business, vrem să aducem produse din noua locație și aici, în Iuliu Maniu. Vom investi o sumă similară, undeva la 100.000 de euro, și vom inaugura noul spațiu tot în București”, mai spune Cornel Stan.

Proprietarul băcăniei La Stan targetează pentru acest an o cifră de afaceri de 2,5 milioane de lei, având însă o strategie bine creionată pentru următorii zece ani. „Business plan-ul meu este stabilit pentru următorii zece ani și nu mă voi abate de la el. Vreau 30 de băcănii în București și Ilfov. Iar evoluția de până acum mă face încrezător că voi reuși să îmi îndeplinesc acest plan. Mizăm pe flexibilitate, ne ajută să ajungem la destinație, dar să ne bucurăm în același timp și de călătorie”, conchide Cornel Stan.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *