Radu Tănase, membru în board-ul Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România, a subliniat importanța implicării producătorilor locali în lanțul de aprovizionare al restaurantelor și necesitatea de a-i sprijini să se dezvolte.
„În România, putem spune că e mai greu să ne urnim. Și odată ce ne punem, suntem ca un tren: odată ce se pune pe șine, înaintează și prinde viteză”, a declarat Radu Tănase, în cadrul unei dezbateri organizate, joi, de Edenred și HORA România.
El a subliniat că una dintre provocările majore este reticența micilor producători de a colabora cu restaurantele, din teama că dimensiunea afacerii lor nu le permite accesul la astfel de parteneriate. „Trebuie să convingem toți producătorii locali, care de multe ori sunt mici și spun: «Ce să caut eu acolo?» Dar asta este neadevărat. Ești mic și vrei să devii din ce în ce mai bun? Acolo trebuie să fii”, a spus reprezentantul HORA.
Potrivit acestuia, soluția ar fi asocierea producătorilor în cooperative sau grupuri locale, care să le permită să își optimizeze logistica și să răspundă cerințelor pieței HoReCa. „Din momentul în care se asociază doi-trei, au acces și pot lua o mașină cu care să ne aducă marfa. De multe ori cei mici nu au cum să transporte produsele către restaurante, pentru că nu au resursele necesare”, a explicat Tănase.
El a subliniat, de asemenea, că a fi local nu înseamnă a rămâne mic, ci dimpotrivă, a dezvolta o afacere sustenabilă, conectată la nevoile pieței. „Local nu înseamnă că trebuie să fii mic. Poți fi local și mai mare”, a concluzionat acesta.
Text transcris cu ajutorul Vatis Tech