Raport: 82% dintre familiile italiene cer intervenția autorităților pentru a combate dependența copiilor de băuturi energizante și alimente ultraprocesate

fast food, hamburger, cartofi prajiti Sursa Foto: Pexels.com

Un raport recent Coldiretti/Censis, prezentat la deschiderea Forumului Internațional al Agriculturii și Alimentației din Roma (#forumagricoltura2024), scoate la lumină o problemă tot mai acută: 82% dintre familiile italiene solicită un plan public pentru protejarea sănătății copiilor lor, tot mai dependenți de băuturi energizante, dulciuri și alte produse ultraprocesate. Această dependență ridică riscuri serioase pentru dezvoltarea lor, notează agricultura.it.

Evenimentul, organizat în colaborare cu The European House-Ambrosetti, a reunit experți de renume, precum Ettore Prandini (președintele Coldiretti), Vincenzo Gesmundo (secretar general Coldiretti), Matteo Bassetti (profesor de boli infecțioase la Universitatea din Genova), Alberto Villani (coordonator la Spitalul Pediatric Bambino Gesù), Esmeralda Capristo (profesor la Universitatea Catolică din Roma) și Stefano Pisani (primarul orașului Pollica).

Dieta mediteraneeană versus alimentele ultraprocesate

În cadrul forumului, două mese tematice au pus față în față alimentele ultraprocesate și cele naturale, simboluri ale dietei mediteraneene.

Vezi detalii

„Părinții italieni își doresc să transmită copiilor obiceiuri alimentare sănătoase, caracteristice dietei mediteraneene, considerată echilibrată, sigură și benefică pentru sănătate și mediu”, subliniază Coldiretti/Censis.

Totuși, părinții se confruntă cu realitatea că mulți copii aleg produse nesănătoase ori de câte ori au ocazia.

Educația alimentară – cheia combaterii dependenței

Coldiretti avertizează că fenomenul consumului de alimente ultraprocesate trebuie combătut prin extinderea orelor de educație alimentară în școli și prin campanii de conștientizare despre riscurile acestor produse.

„Este necesară etichetarea clară a produselor ultraprocesate, interzicerea lor în cantinele școlare și în distribuitoarele automate din instituțiile publice, dar și limitarea reclamelor la aceste produse, așa cum a procedat Marea Britanie”, afirmă organizația.

Raportul arată că 48% dintre părinți observă cum copiii lor preferă aceste produse, în ciuda eforturilor de a impune restricții. Aproximativ 37% dintre familii au interzis dulciurile, băuturile carbogazoase și alte tipuri de junk food, dar măsurile coercitive s-au dovedit insuficiente.

Soluții pe termen lung

Din acest motiv, peste 80% dintre familii consideră necesară o campanie amplă de educație alimentară, care să includă școli, internetul și alte medii frecventate de tineri.

„Recunoașterea nevoii de ajutor extern evidențiază cât de importantă este educația alimentară pentru părinți, văzută ca o responsabilitate esențială”, notează raportul.

Proiectul Educazione alla Campagna Amica susținut de Coldiretti implică anual peste 500.000 de copii din Italia, promovând valorile dietei mediteraneene și conștientizarea pericolelor junk food-ului. Acest demers educativ urmărește să creeze consumatori informați, capabili să adopte obiceiuri alimentare sănătoase și să respingă alimentele procesate excesiv, care contribuie la obezitate și alte probleme de sănătate.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *