Nouă din zece români intenţionează să cumpere ceva cu ocazia Black Friday 2025 (studiu) / 45% vor să cumpere electrocasnice

9 din 10 români vor cheltui bani de Black Friday, aproape jumătate din ei vor cumpăra electrocasnice FOTO: Dreamstime/Ryzhov Sergey

Interesul românilor pentru Black Friday rămâne la cote înalte şi în 2025, sens în care nouă din zece respondenţi (87%) au declarat că intenţionează să participe la campania de reduceri din acest an, după cum relevă rezultatele unui studiu realizat de Raiffeisen Bank.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Conform cercetării întocmite în parteneriat cu Appinio, cele mai căutate categorii de produse în ediţia din acest an a Black Friday sunt: electronice (telefoane, laptopuri, televizoare) – în proporţie de 56%, îmbrăcăminte şi încălţăminte (50%) şi electrocasnice (frigidere, maşini de spălat, aspiratoare) – pondere de 45%.

Factorii principali care influenţează decizia de cumpărare vizează valoarea reducerii (80%), urmat de opiniile/recenziile altor cumpărători (37%), transmite Agerpres.

În acelaşi timp, cardul de debit este preferat pentru achiziţii de către 36% dintre participanţi, apoi metoda de plată ramburs (26%) şi cardul de credit (24%). Totodată, 48% dintre români au o listă clară de achiziţii, dar sunt deschişi şi la oferte neplanificate, în timp ce 36% cumpără exclusiv în funcţie de reducerile vizibile.

Bugetele rămân moderate

În ceea ce priveşte bugetele de cumpărături alocate pentru Black Friday, aceste rămân moderate, însă cu tendinţă de creştere. Astfel, 28% dintre cei chestionaţi plănuiesc să cheltuiască între 501 şi 1.000 lei, iar aproximativ 22% afirmă că vor cheltui între 25% şi 50% mai mult decât în 2024.

Raiffeisen Bank organizează, până pe 2 decembrie 2025, evenimentul Yellow Friday, în care clienţii persoane fizice pot accesa credit de nevoi personale cu dobândă redusă, începând de la 5,75%, precum şi credit de refinanţare fără ipotecă, cu aceeaşi dobândă.

În plus, banca oferă un bonus de 350 lei pentru clienţii care solicită un card de cumpărături Standard sau eMag, până pe data de 10 noiembrie 2025.

De asemenea, antreprenorii au beneficii adaptate nevoilor afacerilor în creştere: 50% reducere la comisioanele de tranzacţionare şi şase luni fără comision de administrare pentru soluţiile de acceptare a plăţilor cu cardul: ePOS (terminale fizice), RaiPOS (telefon transformat în POS) şi e-Commerce (plăţi online); reducere de 50% la marja de dobândă şi comision de acordare zero pentru creditele destinate capitalului de lucru, investiţiilor sau overdrafturilor; zero comision de administrare în primele şase luni pentru noii clienţi care aleg pachetele de cont Optim, Extra sau Ultra.

Cercetarea privind comportamentele de cumpărături în perioada Black Friday face parte din seria “Despre Bani 1:1”, derulată de Raiffeisen Bank România. Studiul a fost realizat în luna octombrie, prin metoda CAWI, pe un eşantion de 750 de persoane, cu vârste între 18 şi 65 de ani.

Raiffeisen Bank deserveşte peste 2,3 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice, pe piaţa din România.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *