Primele semne de criză și în sectorul alimentelor de lux. Moët Hennessy, societate din grupul LVMH, concediază 10% din forța de muncă

primele semne de criza in sectorul alimentar de lux foto: marketscreener.com

Compania Moët Hennessy, companie din cadrul grupului LVMH care produce vin și băuturi alcoolice de lux, va concedia 10% din forța de muncă pe fondul încetinirii globale ale sectorului alimentației de lux.
Noul management al societății a comunicat recent angajaților că 1.200 de locuri de muncă vor fi eliminate și au avertizat că vânzările nu își vor reveni curând, scrie cotidianul britanic de business Financial Times. Dealtfel, noul management are tocmai sarcina de a încerca să revigoreze performanța companiei.

Mai exact, Jean-Jacques Guiony, directorul general al Moët Hennessy, și adjunctul său Alexandre Arnault le-au comuncat angajaților că intenționează să reducă personalul la nivelul din 2019.

Guiony a precizat că, din cei 9.400 de angajați actuali, aproximativ 1.200 ar trebui să plece, adăugând că veniturile diviziei sunt la același nivel cu cele din 2019, în timp ce costurile au crescut cu 35% de atunci.

„Aceasta era o organizație construită pentru o afacere de dimensiuni mult mai mari”, a spus Guiony, într-un videoclip intern obținut de ziarul britanic. „Oamenii își dau seama… că [revenirea vânzărilor] nu se va întâmpla prea curând.”

Concedierile se vor face în mare parte prin plecări naturale și prin mutarea unor angajați în posturi vacante din alte părți ale organizației, au mai spus Guiony și Arnault. Nu a fost oferit un calendar precis pentru disponibilizări, care au fost anunțate prima dată de publicația franceză La Lettre.

LVMH a declarat: „Deși afacerile Moët Hennessy au revenit la nivelul din 2019, Moët Hennessy și-a anunțat ieri intenția de a-și ajusta organizarea și de a reveni treptat la nivelul de personal din 2019, în principal prin gestionarea fluctuației naturale și neocuparea posturilor vacante.”

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


Guiony și Alexandre Arnault, fiul lui Bernard Arnault, directorul general și președintele LVMH, au preluat conducerea Moët Hennessy în februarie, cu misiunea de a îmbunătăți performanța într-un context global dificil pentru vânzările de alcool.

Divizia de băuturi a LVMH a crescut rapid între 2019 și 2022, dar de atunci se confruntă cu presiuni. Vânzările organice ale Moët Hennessy au scăzut cu 9% în primul trimestru, comparativ cu un declin de 3% la nivelul întregului grup LVMH.

Toate diviziile companiei LVMH traversează o perioadă dificilă

Alexandre Arnault le-a spus angajaților că LVMH a trecut prin mai multe crize de-a lungul anilor, dar ceea ce face ca această situație să fie „puțin specială” este faptul că toate marile divizii ale companiei se confruntă simultan cu dificultăți.

„De obicei, la LVMH, când vinurile și băuturile nu merg bine, moda performează bine sau altă parte a afacerii merge diferit. Acum, lucrurile nu merg prea bine nicăieri”, a spus el.

Documente interne ale companiei, consultate de FT, arată că reducerile de personal erau deja în plan la Moët Hennessy înainte ca actuala conducere să fie instalată.

Congelarea angajărilor este în vigoare din a doua jumătate a lui 2023, iar managerii au urmărit să elimine câteva sute de posturi anul trecut. Cel puțin 70 dintr-un obiectiv de 100 de persoane au fost concediate în China în 2024, potrivit unor comunicări la care FT a avut acces.

„Situația este grea, dar se va îmbunătăți. Este un ciclu”, le-a spus Guiony angajaților, adăugând că tarifele impuse de SUA adaugă un nivel suplimentar de incertitudine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *