Întotdeauna marile industrii se bazează și pe câte un sector discret, dar esențial. Și industria alimentelor se aliniază acestei axiome. Ce ar fi marii chefi dacă n-ar avea la îndemână condimentele? Tocmai din acest motiv am vizitat doi dintre marii producători români din lumea condimentelor, prezenți la FoodService & Hospitality Expo 2025. Am aflat lucruri surprinzătoare.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
România, o prezență de top în lumea condimentelor
Țara noastră are o industrie a condimentelor larg recunoscută internațional. Ion Moș și Fuchs sunt două dintre firmele recunoscute internațional, care își exportă produsele pe întregul mapamond.
După cum ne-a destăinuit d-na Eugenia Caragui, directorul general fondator al Ion Moș, compania este prezentă în 35 de țări. Produsele firmei sunt exportate în 35 de țări, printre care Vietnam și Peru.
La rândul său, Fuchs exportă produsele sale din România în mai multe țări, după cum ne-a spus Adrian Bărbuși, directorul de vânzări al companiei.
Cu toate acestea, ambii producători împărtășesc aceeași amărăciune: sunt obligați să aducă toate ingredientele din străinătate. Producătorii români, chiar și cei de usturoi, nu pot asigura nici cantitățile necesare, nici calitatea dorită.
„Din păcate, și ceapa deshidratată, și usturoiul, le aducem din China. Din păcate, în România ca să deshidratezi aceste legume prețurile sunt foarte mari”, spune Eugenia Caragui.
Ingrediente de primă calitate, din toată lumea
Principala preocupare a producătorilor de condimente este să asigure ingrediente de primă calitate.
„Cumpărăm numai produse foarte bune. Le achiziționăm foarte proaspete. De exemplu, piperul îl cumpărăm chiar în momentul în care se recoltează cultura, pentru ca boabele să nu fie uscate prea mult, să nu își piardă uleiurile volatile. Ținem foarte mult la calitatea produselor”, povestește fondatoarea Ion Moș.
La rândul său, reprezentantul Fuchs ne-a istorisit cum cea mai mare parte dintre condimente provine din Asia de Sud-Vest și din Brazilia.
Cu toate acestea, calitatea este atent urmărită, astfel încât ceea ce ajunge pe masa consumatorilor să respecte cele mai ridicate standarde. Doar așa Ion Moș a reușit să se apropie de o cifră de afaceri de aproape 40 de milioane de euro pe an, iar Fuchs să vândă peste 20 de milioane de unități din cele aproximativ 1.000 de articole active pe care le are în portofoliu.
Ajutor pentru tineri de la Ion Moș și bază de mâncăruri fără sare de la Fuchs
Un element de bază al strategiei de dezvoltare a celor două companii este dezvoltarea de produse noi.
Ion Moș a creat mai multe produse care vin în sprijinul familiilor de tineri. „Acum tinerii lucrează foarte mult și nu au timp să pregătească preparate mai laborioase. De aceea am dezvoltat mai multe produse care vin în sprijinul lor. Producem diverse marinade și sosuri care se adaugă direct peste lucruri ușor de preparat, astfel încât să se poată ajunge rapid la o mâncare gustoasă. De exemplu, avem o marinadă cu condimente și usturoi care se adaugă peste ouă fierte, tăiate în bucăți, și rezultă un aperitiv delicios. La fel, avem tot felul de sosuri care ajută la prepararea rapidă a unor mâncăruri gustoase”, a arătat Eugenia Caragui.
Cât despre Fuchs, firma pregătește mai multe surprize clienților săi. Una dintre ele este o bază pentru mâncăruri complet fără sare. „Pe lângă aceasta, în gama Cosmin oferim o linie de produse bio. În plus, pregătim și câteva surprize pe care consumatorii le vor descoperi în curând pe rafturi!”, a mai adăugat Adrian Bărbuși.

foto: colaj g4food.ro





