Aproape că nu e locuință care să nu aibă măcar un obiect Ikea, companie care a reușit să transpună ideea de design în obiecte accesibile, utile, interesante și cu o calitate care în linii mari bate produsele similare din aceeași clasă de preț.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Mai nou, compania suedeză a decis să meargă mai departe și să creeze un obiect care să celebreze un simbol al gastronomiei propriei țări. Îmbinând tradiția cu autoironia. Pentru că celebrele chiftele suedeze servite peste tot în restaurantele Ikea au devenit cu timpul folclor și subiect de glume inocente. Hai să transformăm porecla în renume, deci.
E vorba de o farfurie gândită special pentru chifteluțele mici și rotunde, suedeze sau nu. Nu un simplu accesoriu de bucătărie, ci un obiect de design care aduce cu sine o notă de spectacol în servirea unui preparat pe care îl întâlnim, în diferite forme, pe tot globul.
Vânzarea noului platou începe pe 9 septembrie
Proiectul s-a născut prin colaborarea companiei cu un tânăr designer suedez, Gustaf Westman, cunoscut pentru stilul său jucăuș și formele sale rotunjite. Va face parte dintr-un set de douăsprezece piese, care își vor face debutul o dată cu începerea noului sezon, pe 9 septembrie. Dintre obiectele incluse în set sare imediat în ochi în special această farfurie-platou-bol de culoare albastră, din ceramică, proiectată să găzduiască în ea chifteluțele aliniate frumos în șir indian.
Westman, povestind despre geneza proiectului, a explicat pentru mass media din Suedia că acest preparat este legat în mod special de sărbătorile de Crăciun și de momentele speciale în familie. Alegerea de a crea o farfurie dedicată devine, așadar, o modalitate de a valoriza tradiția și viața de familie, cu o notă de contemporan. Firește, poate găzdui și alte alimente care se adaptează bine forme, in primis măsline.
Pentru a duce ironia până la capăt, combinația de platou și bol vine însoțită de un manual de instrucțiuni. O trimitere ironică la celebrele foi de asamblare Ikea, dar cu un conținut distractiv, în spiritul întregii creații.