Grupul Sphera, care operează în România restaurantele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell, estimează pentru acest an vânzări de peste 1,64 miliarde lei, în creștere cu 12% / Creşterea costurilor cu alimentele şi materialele va fi sub cea a vânzărilor

Sphera Franchise Group Sursa foto: Pexels / Erik Mclean

Sphera Franchise Group (SFG), grupul de companii care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, iar la nivel internaţional restaurante KFC în Republica Moldova şi în Italia, estimează pentru acest an creşteri de două cifre comparativ cu anul anterior, atât la nivel de vânzări (1,64 miliarde lei, +12,2%), cât şi de profit (profit net normalizat de 95,7 milioane lei, +20,1%), transmite News.ro.

„Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG), cel mai mare grup din industria food service din România, a bugetat pentru anul 2024 creşteri de două cifre pentru principalii indicatori financiari. Compania şi-a propus să ajungă la vânzări în restaurante de peste 1,64 miliarde lei, mai mari cu 12,2% comparativ cu 2023, ca urmare atât a creşterii veniturilor restaurantelor cât şi a deschiderii de noi unităţi”, anunţă grupul.

Indicatorii de profitabilitate sunt estimaţi să se îmbunătăţească semnificativ, cu o creştere a profitului net normalizat de 20,1%, la 95,7 milioane lei, şi EBITDA normalizat mai mare cu 28,3%, de 189,8 milioane lei.

„Rezultatele anterioare remarcabile şi perspectivele bune pe care le anticipăm la acest moment pentru business-ul nostru în 2024 ne determină să fim încrezători că ne vom atinge ţintele stabilite. Ne aşteptăm la un an mai predictibil, deşi nu lipsit de provocări, astfel că ne-am propus să continuăm să creştem în ritmul susţinut al ultimilor ani. Priorităţile noastre rămân dezvoltarea în linie cu principiile de sustenabilitate, crearea de valoare pentru acţionarii noştri şi profitabilitatea sănătoasă. În acest sens, vom urmări strategia de extindere a reţelei”, a declarat Calin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

Compania estimează că şi în 2024 creşterea costurilor cu alimentele şi materialele va fi sub cea a vânzărilor, în timp ce costurile cu energia vor fi previzibile şi comparabile cu cele înregistrate în 2023. Ponderea cheltuielilor generale şi administrative (G&A) normalizate în vânzările totale în 2024 va fi mai mică decât în anul 2023, datorită inelasticităţii acestor costuri în raport cu creşterea volumului de activitate.

În ceea ce priveşte fluxul de numerar disponibil al grupului, acesta este estimat să se situeze la 116,8 milioane lei, depăşind cu 7,4% nivelul înregistrat în 2023.

Sphera Group alocă pentru dezvoltare, în acest an, în jur de 69 milioane lei, sumă care include deschiderea a 6 noi restaurante KFC în România, remodelări în restaurantele existente, dar şi investiţii în tehnologizare, precum implementarea de soluţii de comandă digitală.

Bugetul propus, cu acordul Consiliului de Administraţie, va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acţionarilor din data de 26 aprilie 2024. Acesta a fost construit pe scenariul desfăşurării activităţii în condiţii normale şi a luat în calcul o rată medie a inflaţiei de 6%.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine peste 160 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi.

Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *