Friteuza cu aer s-ar putea să te spioneze/Organizația Which? lansează un avertisment urgent utilizatorilor conform căruia unele aparate de gătit cu aer cald ascultă conversațiile și trimit datele în China

Friteuza cu aer ar putea fi spionul din casa ta Foto: Dreamstime/Generată de AI

Fără îndoială, friteuza cu aer este gadgetul de nelipsit din bucătărie, în acest moment. Faptul că gătește fără grăsimi promite o dietă sănătoasă și foarte multe persoane o folosesc. Aparatul folosește aer cald în loc de ulei fierbinte pentru a găti alimentele, oferind o alternativă rapidă și sănătoasă la friteuzele cu ulei, arată Daily Mail.

Cu toate acestea, cercetări noi ar putea să ne facă să ne gândim de două ori înainte de a cumpăra o astfel de friteuză.

Experții de la Which? au avertizat că mai multe friteuze cu aer populare spionează utilizatorii fără ca aceștia să știe. Organizația pentru protecția consumatorilor a analizat trei friteuze cu aer vândute în Marea Britanie și a constatat că toate trei solicitau permisiunea de a asculta conversațiile utilizatorilor.

„Cercetările noastre arată cum producătorii de tehnologie inteligentă și firmele cu care colaborează pot colecta în prezent date de la consumatori, aparent fără nicio reținere, iar acest lucru se face adesea cu puțină transparență sau deloc,” a declarat Harry Rose, editorul revistei Which?.

Descoperirile urmăresc un șir de povești terifiante despre gadgetul din bucătărie care a izbucnit brusc în flăcări.

De exemplu, Rebecca Sim, 52 de ani, din Manchester, a dezvăluit anul trecut cum friteuza ei Tower de un an „ar fi putut arde bucătăria”.

Pentru analiză, Which? a evaluat categorii de elemente, la trei tipuri de friteuze cu aer. Ei au analizat consimțământ, transparență, securitatea datelor, minimizarea datelor, trackere și ștergerea datelor. Pe baza acestor evaluări, cercetătorii au acordat fiecărui produs un scor general de confidențialitate.

Datele personale, cunoscute de producător

Analiza a arătat că toate cele trei produse – Aigostar, Xiaomi Mi Smart și Cosori CAF-LI401S – cunoșteau locația exactă a clienților lor și doreau permisiunea de a înregistra audio pe telefonul utilizatorului.

Aplicația Xiaomi s-a conectat la friteuza sa cu aer conectată la trackere de la Facebook, Pangle (rețeaua publicitară a TikTok for Business) și gigantul tehnologic chinez Tencent (în funcție de locația utilizatorului), în timp ce friteuza Aigostar dorea să cunoască sexul și data nașterii la crearea unui cont.

Între timp, atât friteuzele cu aer Aigostar, cât și Xiaomi au trimis date personale către serverele din China – deși acest lucru a fost semnalat în notificarea de confidențialitate.

Ca răspuns, un purtător de cuvânt al Xiaomi a spus: „Permisiunea de a înregistra sunet în aplicația Xiaomi Home nu se aplică friteuzei Xiaomi Smart Air, care nu funcționează direct prin comenzi vocale și chat video”.

Un purtător de cuvânt al Cosori a adăugat: „Prioritizăm confidențialitatea și, sub rezerva cerințelor noastre interne de conformitate, produsele inteligente trebuie să respecte GDPR”.

Aigostar nu a răspuns la o solicitare de comentarii.

Incendii provocate de airfyer, de șase ori mai multe

Dincolo de problemele cu friteuzele cu aer care vă spionează, datele sugerează că numărul de incendii cauzate de friteuzele cu aer este mai mare ca niciodată.

Pompierii trebuie să documenteze cauza incendiului în sistemul lor de înregistrare a incidentelor (IRS), care colectează datele care pot fi apoi folosite pentru a ajuta serviciile de pompieri să cunoască cele mai noi pericole cu care se confruntă și cum să le facă față cel mai bine.

Pentru a documenta cauza unui incendiu la IRS, ei trebuie să aleagă dintr-o listă de opțiuni – dar friteuza cu aer nu se află pe această listă.

Datele publicate de Ministerul de Interne arată o creștere de șase ori a numărului de cazuri în care cuvântul „friteuză cu aer” a fost menționat în caseta suplimentară de text gratuit de pe IRS în ultimii doi ani.

În acea perioadă, gadgeturile la modă au devenit al treilea cel mai folosit aparat în bucătăriile din Marea Britanie.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *