„Fermier cu valoare adăugată”: Ferma Baciu exploatează 4.000 de ha de teren, are 1.200 de bovine, stație de biogaz, abator, magazine și restaurant / Ana Baciu: „Fără tehnologie de ultimă generație nu am exista”

ferma, tehnologie, afacere de familie, bovine Sursa foto: Ferma Baciu (Facebook)

Povestea Fermei Baciu începe în 1993, la doar 15 km de orașul Călărași, în comuna Grădiștea, satul Cunești. Părinții lui George și Ana Baciu, cei care conduc astăzi afacerea, au pus bazele primei firme din ceea ce avea să devină astăzi un adevărat „imperiu” agricol și zootehnic.

Începând cu o activitate axată pe cultivarea cerealelor, Ferma Baciu a evoluat de-a lungul anilor, adaptându-se provocărilor pieței și diversificându-se continuu. Astfel, în 2003, a fost înființată cea de-a doua companie din grup. După aceea, în perioada 2011-2012, ferma a extins activitatea și în domeniul zootehniei, investind în creșterea bovinelor de rasă Montbéliard. Au apelat la sprijinul fondurilor europene pentru a construi trei grajduri. Au pornit la drum cu 150 de capete, iar în prezent au peste 1.200 de capete.

Dezvoltarea businessului nu s-a oprit aici, astfel că la finalul anului 2014 au deschis primul magazin specializat pe comercializarea exclusivă de carne de vită în Călărași. Acesta a fost urmat de încă alte trei magazine în București și un restaurant dedicat preparării și servirii cărnii de vită. În 2017, pentru a închide lanțul și a gestiona mai bine partea de prelucrare a cărnii de vită, au pus în funcțiune propriul abator de sacrificare bovine.

Tot în 2017 au inaugurat și stația de biogaz care le permite gestionarea deșeurilor provenite de la animale prin transformarea gunoiului de grajd în energie electrică.

„În 2024 am inaugurat și partea de prelucrare carne vită care închide lanțul de procesare la nivelul abatorului”, a declarat Ana Baciu pentru G4Food.

Ferma Baciu, mai mult decât o afacere agricolă

Ferma Baciu nu este doar o afacere agricolă, ci și o poveste de familie, condusă de valori puternice precum pasiunea, integritatea, inovația și respectul față de oameni și mediul înconjurător, după cum spune Baciu.

Ferma Baciu oferă cereale (grâu, orz, rapiță, porumb, soia), produse din carne de vită gamă fresh, produse din carne de vită maturate, semipreparate din carne de vită (mici, cârnați, hamburgeri, adana kebap).

ferma, tehnologie, afacere de familie, bovine
Sursa foto: Ferma Baciu (Facebook)

Printre produsele populare de la Ferma Baciu se numără hamburgerii Ferma Baciu, coastele de vită, produsele maturate (antricot de vită, rib eye vită, t-bone vită, tomahawk vită și vrăbioară de vită).

Moment de cotitură pentru Ferma Baciu

Anul 2016 a fost un moment de cotitură pentru fermă. „Banca cu care colaboram încă de la înființarea fermei nu a susținut și nu a înțeles nevoia unei stații de biogaz, moment în care a trebuit să regândim toată finanțarea grupului și să găsim alternative”, a menționat Ana Baciu.

Ferma limitează cât de mult poate utilizarea de substanțe chimice. „Exploatăm 4.000 de ha, dar limităm foarte mult pesticidele și insecticidele și, anual, pentru îmbunătățirea calității pământului administrăm pe toată suprafața digestatul rezultat în urma procesării din cadrul stației de biogaz, care este bogat în nutrienți și lipsit de nitrați și nitriți”, a precizat ea.

Ana Baciu crede că fermele precum Ferma Baciu nu pot exista fără tehnologie de ultimă generație. „Fără tehnologie de ultimă generație nu am exista. Anual se înlocuiește câte un utilaj agricol deja depășit și acolo unde avem nevoie de upgrade se actualizează”, a declarat Ana Baciu.

Provocările Fermei Baciu au fost legate lipsa forței de muncă și slaba pregătire a acesteia, mediul politic instabil care se reflectă în prevederi fără pic de predictibilitate, seceta pe partea de agricultură, prețurile fluctuante ale cerealelor și prețurile din ce în ce mai mari ale inputurilor.

Ferma Baciu are o serie de parteneriate cu restaurante din București, Constanța, Cluj, Timișoara.

ferma, tehnologie, afacere de familie, bovine
Sursa foto: Ferma Baciu (Facebook)

Planuri de viitor

Ferma Baciu a accesat un proiect de dotare a unui grajd cu panouri fotovoltaice pentru a optimiza costurile cu energia electrică.

„Pe viitor sperăm să devenim independenți energetic, să creștem calitatea produselor sau cel puțin să ne menținem calitatea și să nu ne dezamăgim clienții”, a mai menționat Ana Baciu.

Prin campania „Fermier cu valoare adăugată”, G4Food promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe fermieri să producă și să vândă produse cu valoare adăugată, nu doar materii prime.

Sursa foto: Ferma Baciu Facebook

Citește și: Lupta pentru supraviețuire a unei băcănii cu produse preparate manual din Țara Hațegului / Furnizorul de borcane din Ucraina al Konservăria, distrus de ruși

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *