În primul trimestru al anului 2025, Italia înregistrează o creștere de +10,9% a vânzărilor de produse alimentare și băuturi în Statele Unite, depășind Franța (+8%) și Spania (+4%), scrie agenția de presă Ansa.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
- articolul continuă mai jos -
Datele au fost date publicității la cea de-a unsprezecea ediție a Food Summit 2025, cu titlul „Incertitudine globală, certitudine italiană: răspunsul sectorului agroalimentar din Italia”. Evenimentul a fost organizat de Food Group și a fost dedicat liderilor din comunitatea de afaceri a sectorului Food & Beverage. Conform raportului economic prezentat, exporturile din sectorul agroalimentar în 2024 au atins 67,5 miliarde de euro, marcând o creștere de +8,3% față de anul precedent.
Aproape 8 miliarde de euro valorează exportul agroalimentar italian în Statele Unite
Analiza arată că, din totalul exporturilor, 7,8 miliarde de euro (4,9 miliarde din industria alimentară, 2,8 miliarde din băuturi și 114 milioane din agricultură) reprezintă valoarea exporturilor destinate pieței americane, ceea ce echivalează cu 11,6% din totalul exporturilor agroalimentare italiene.
Lucrările summitului au fost deschise de Gregorio De Felice, economist-șef al Băncii Intesa Sanpaolo. „Poziționarea calitativă a produselor noastre alimentare ne va proteja, cel puțin parțial, de taxele vamale americane. Cota de piață a Italiei în importurile SUA este mai mare pe segmentul de calitate superioară decât în totalul general. Pentru multe lanțuri de producție, ponderea produselor din gama de înaltă calitate în exporturile alimentare către SUA depășește 80%”, a declarat acesta.
Conform unui sondaj intern realizat de Intesa Sanpaolo, dintre reacțiile pe care companiile le iau în considerare în contextul noilor tarife vamale, aproximativ jumătate dintre respondenți indică orientarea către noi clienți pe piețe noi, dar și o accelerare a vânzărilor în SUA. Acestea au crescut în primul trimestru al anului 2025 cu 10,9%, mai mult decât Franța (+8%) și Spania (+4%).
Costurile materiilor prime, energiei și schimbările climatice rămân printre principalele îngrijorări ale companiilor. Investițiile în sustenabilitate devin tot mai mult o pârghie strategică, iar întreprinderile agroalimentare cu certificări ecologice înregistrează rezultate mai bune în ceea ce privește rentabilitatea și creșterea cifrei de afaceri, a mai spus reprezentantul sectorului bancar.