Etichetele vinurilor încep să devină o poartă digitală interactivă către identitatea completă a produsului și a producătorului. Proiect deja în derulare al unei companii italiene cu o istorie de 700 de ani în spate

etichete digitale Frescobaldi Toscana vin foto: frescobaldi.com

Este vorba de compania Frescobaldi, din Toscana, care a început cu mai mult timp în urmă să dezvolte acest proiect împreună cu compania AQuest, activă în domeniul digital. Conform unui comunicat citat de agenția italiană de știri Ansa, Frescobaldi a decis, în premieră, să ofere etichetelor vinurilor posibilitatea să comunice, „să vorbească”, oferind clienților o experiență interactivă.

Grație inteligenței artificiale, sistemul poate recunoaște etichetele și activa un adevărat portal digital. Prin simpla scanare a unui cod QR, consumatorii pot explora peisajele toscane, descoperi istoria proprietății unde a fost produs vinul și aprofunda caracteristicile fiecărui vin: condiții climatice, vinificație, maturare și note organoleptice.

„Acest proiect deschide noi perspective pentru integrarea inteligenței artificiale în tradiția enologică, două lumi care nu au fost niciodată atât de apropiate, oferind consumatorilor noștri experiențe memorabile. În plus, reprezintă un instrument de business puternic pentru echipa de vânzări. Proiectul are și o valoare educativă semnificativă, care le permite consumatorilor noștri să cunoască în profunzime istoria și particularitățile vinurilor Frescobaldi”, a explicat Fabrizio Dosi, CEO al Grupului Frescobaldi.

Vezi detalii

Un proiect început acum cinci ani

Proiectul a fost demarat încă din 2019 și este în continuă evoluție. De la videoclipuri 360° accesibile cu ochelari VR, s-a ajuns astăzi la o experiență completă de realitate augmentată, accesibilă direct de pe dispozitivele mobile. Acest instrument versatil a fost utilizat în diverse contexte: de la prezentări comerciale și târguri internaționale până la evenimente exclusive și sesiuni de training corporativ.

„Folosind algoritmi avansați și modele de machine learning, inteligența artificială a permis digitalizarea a peste 50 de etichete, transformând fiecare sticlă într-o poartă către o experiență imersivă unică”, a comentat Van Hong Doan, manager de e-commerce și digital la Frescobaldi.

Este vorba de o familie de producători de vin cu o lungă istorie nobiliară în spate, care s-a stabilit la Florența în jurul anului 1000 și a avut contribuții importante de-a lungul timpului la multe lucrări publice. Printre altele, de numele său se leagă apariția primului pod peste râul Arno care traversează orașul.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *