Lanțurile de casual-dining câștigă clienți care au devenit frustrați de prețurile mai mari ale fast-food-urilor, a declarat directorul general al Darden Restaurants, Rick Cardenas, pentru CNBC.
Deși Darden nu a beneficiat direct de această schimbare, concurenții săi, cum ar fi Chili’s și Applebee’s, au reaprins rivalitatea cu lanțurile de fast-food.
Un restaurant casual este un restaurant cu servicii complete, cu o atmosferă confortabilă și relaxată, precum și un meniu cu prețuri accesibile.
Prețurile din restaurantele cu servicii complete au crescut cu 3,5% în ultimele 12 luni, comparativ cu o creștere de 4,5% pentru cele ale restaurantelor cu servicii limitate, potrivit datelor Departamentului Muncii. Indicele general al prețurilor de consum a crescut cu 3,3% în aceeași perioadă.
În special, McDonald’s s-a confruntat cu reacții negative din partea clienților, a utilizatorilor rețelelor de socializare și chiar a republicanilor din Camera Reprezentanților pentru prețurile sale mai mari. Într-o scrisoare deschisă la sfârșitul lunii mai, președintele companiei din SUA, Joe Erlinger, a răspuns criticilor care susțin că prețurile s-au dublat, afirmând că prețurile au crescut cu „doar 40%” din 2019.
Compania a luat măsuri pentru a încerca să atragă consumatorii atenți la preț. A anunțat o nouă masă care costă 5 dolari și cartofi prăjiți gratuit vinerea, cu orice achiziție de cel puțin 1 dolar pentru clienții aplicației sale mobile.
Darden a folosit o strategie diferită pentru a atrage clienții. Aceasta s-a bazat pe publicitatea televizată și a menținut prețurile generale la un nivel mai scăzut decât inflația pentru a atrage clienții.