Katia Minniti Berard este o antreprenoare în vârstă de 50 de ani care a deschis în 2012 un restaurant în centrul Romei, cu atmosfere bine definite și unde nimic nu e la voia întâmplării. S-a ocupat personal de întregul concept, pentru că venea din lumea modei și avea designul în sânge. Lucrase aproape 30 de ani pentru mai multe case de modă importante, Prada, Fendi, Gucci dar vroia să exploreze alte teritorii.
Avea să se nască din această dorință a sa restaurantul Coromandel, cu o atmosferă primitoare și totodată eclectică, o încrucișare de senzații și decoruri care reușesc să te rupă pentru un moment de rutină. Totodată, cu o ofertă pentru toate gusturile dar populară, mâncare pentru toată lumea dar cu propuneri multe și de calitate. Își dorea să recreeze momentul micului dejun din marile hoteluri, cu oferta lor bogată și variată. Și să pună la dispoziție acel tip de atmosferă petrecerilor de un fel sau altul.
Două pasiuni unite de același spirit creativ
Toate bune, proiectul a reușit, au trecut mai bine de zece ani și ideea sa a fost de succes. Într-o perioadă în care multe localuri trag obloanele, cel al Katiei merge înainte. Însă cum prima dragoste nu se uită niciodată, a simțit nevoia să folosească și expertiza în domeniul designului. Cum? Aducând împreună cele două lumi. Mai precis, a început să creeze echipament HoReCa personalizat, pentru restaurante, personalul de bucătărie și de sală, dar și pentru hoteluri.
Aceleși gust rafinat caracterizează și echipamentul pe care îl desenează, nu doar atmosfera localului. Și de această dată, ideile Katiei erau clare: obiecte vestimentare cu personalitate, cu atenție la detalii, sub brandul Coromandel Couture.
„Frecventând multe localuri, în ultimii ani am realizat că se investește foarte mult în arhitectură și design de interior, în timp ce personalul e mereu îmbrăcat cu pantaloni negri și tricouri imprimate. E important de spus că un client observă prima dată, înainte de local, personalul. Și astfel, mi-am spus: de ce să nu îmbin experiența mea din lumea modei cu cea de proprietar de restaurant?”, povestește antreprenoarea pentru publicația cibotoday.it.
Echipament funcțional dar elegant și de calitate
Obiectele vestimentare create de ea îmbină estetica și funcționalitatea, nu sunt doar frumoase, dar sunt proiectate să fie comode, practice, din țesături de calitate și adaptate la necesitățile personalului. Katia discută mult cu proprietarii localurilor pentru a le înțelege dorințele, aspirațiile, povestea localului, pentru ca apoi ceea ce proiectează să fie în perfectă simbioză cu spiritul locului. Ea studiază până și împrejurimile și este atentă la tot ce ar putea-o inspira în zona unde este situat localul cu care discută.
Unul din argumentele pe care se bazează atunci când concepe echipamentul pentru localuri este acela că ele nu trebuie în mod necesar să fie formale. Motiv pentru care folosește multe printuri colorate și accesorii multe și diferite, pentru a da personalitate obiectelor vestimentare. „Obiectivul meu este să elimin abordarea standard legată de îmbrăcămintea profesională, cum sunt pantalonii și tricoul, și să îi fac pe proprietarii de hoteluri să înțeleagă importanța felulul în care este echipat personalul și faptul că el trebuie să reflecte nivelul localului. Nu e vorba doar de un obiect vestimentar: felul în care ești echipat comunică cine ești și ceea ce vrei să oferi clienților”, este de părere antreprenoarea.
Iar dacă până acum totul era realizat de către o croitorie pornin de la modelele create de Katia, în viitor ele vor fi create în laboratorul propriu, prevăzut să se deschidă în aceste zile. Ea intenționează să își extindă portofoliul de clienți la nivel internațional, semn că și această a doua sa idee antreprenorială a funcționat.