Cafeaua de specialitate înlocuiește vinul sau berea în preferințele tinerilor din România, potrivit cofondatoarei aplicației Brewtifi / Elevii și studenții umplu cafenelele după program, iar țara noastră are deja un vicecampion mondial la prăjit cafea

Cafeaua de specialitate este preferată de tineri FOTO: Dreamstime/Wannakorn Pantaweesukjaroen

România este o țară foarte dezvoltată din punct de vedere al culturii cafeei de specialitate, care a prins foarte bine la noi în țară. Declarația aparține Mihaelei Dincă, cofondatoare a aplicației Brewtifi, într-un interviu pentru TechRider. „În special, cafeaua de specialitate a prins foarte bine aici. Cred că, dacă ieșim puțin în stradă, vei vedea pe acea stradă trei-patru cafenele de specialitate. Poate că, în acest moment, este chiar prea mult pentru ceea ce avem. În ultimul an, cred că doar în București s-au deschis câteva sute de cafenele, ceea ce arată un consum foarte mare, iar publicul a început să fie din ce în ce mai bun cunoscător al cafelei de specialitate”, a declarat Mihaela Dincă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

Festivaluri și competiții internaționale

Există, totodată, patru sau mai multe festivaluri de cafea pe an în România. Acestea adună zeci de mii de oameni, ceea ce arată că există piață și consum, a mai spus antreprenoarea. De exemplu, la evenimentul Code2Cup, un festival de cafea pentru profesioniștii din domeniul IT, ajuns la a doua ediție anul acesta, au participat aproximativ 3.000 de oameni.

România are și un vicecampion mondial la prăjit cafea, Bogdan Georgescu. Acest lucru demonstrează că industria locală a cafelei de specialitate a atins standarde internaționale de calitate și profesionalism.

Noua generație, care nu mai consumă alcool în cantități mari, este interesată de cafea. Acest lucru contrastează cu generațiile anterioare care se uitau la vinuri sau bere, mai spune Mihaela Dincă. Potrivit ei, cafenelele de specialitate sunt pline la orele la care termină programul elevii și studenții.

„Vine această generație nouă care nu se mai uită poate la vinuri, nu se mai uită nici măcar la bere, se uită la cafea. Și dacă ieși așa, pe la ora 13:00 și te duci într-o cafenea de specialitate, cam când termină liceenii programul la școală, o să vezi că cafenelele de specialitate sunt pline”, a adăugat reprezentanta Brewtifi.

Dincă consideră că această tendință poate fi un lucru benefic. „Vine o generație educată care consumă la final de zi cafea”, a subliniat ea. Antreprenoarea a precizat că această băutură este sănătoasă, „dacă știm s-o consumăm bine și moderat, așa cum spun și medicii”.

Schimbarea comportamentului de consum al tinerilor reflectă o mutație culturală mai largă. Cafenelele de specialitate au devenit locuri de socializare, studiu și relaxare pentru noua generație. Atmosfera acestor spații și diversitatea preparatelor oferite atrag un public tânăr, educat și curios să descopere experiențe noi legate de cafea.

Brewtifi este o aplicație dedicată iubitorilor de cafea de specialitate din România. Oferă informații despre cafenele, metode de preparare și evenimente din industrie. Platforma contribuie la educarea consumatorilor și la promovarea culturii cafelei în România.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *