Ahold Delhaize, care deține Mega Image și Profi, afirmă că retailul din România și Serbia este afectat de măsurile luate de guvernele celor două țări

mega image foto: News.ro

Ahold Delhaize, angrosist și retailer cu sediul în Olanda, a declarat miercuri că industria de retail din România și Serbia se confruntă cu provocări din cauza măsurilor politice luate de guvernele celor două țări, scrie SeeNews, citat de Economedia.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

- articolul continuă mai jos -

În raportul financiar pentru al treilea trimestru, Ahold Delhaize, unul dintre cele mai mari grupuri de retail alimentar din lume, a declarat că sectorul de retail din România este afectat de creșterea cotelor de TVA și de modificările aduse programului guvernamental de tichete sociale pentru consumatorii cu venituri mici, ceea ce are un impact negativ asupra puterii de cumpărare a clienților.

În scopul reducerii deficitului bugetar, guvernul României a prezentat în iulie un pachet de măsuri de austeritate, printre care se numără și majorarea cotei standard de TVA de la 19% la 21%. Măsurile au intrat în vigoare la 1 august.

Ahold Delhaize operează în total aproape 2.800 de magazine în România prin intermediul a două filiale – Mega Image și Profi.

În Serbia, Ahold Delhaize a declarat că industria se confruntă cu dificultăți majore în ceea ce privește modelul de operare, ca urmare a deciziei guvernului de a limita temporar marjele de profit ale marilor comercianți cu amănuntul la 20%. Guvernul de la Belgrad a introdus această măsură cu o durată de șase luni, care a intrat în vigoare la 1 septembrie, în încercarea de a limita creșterea prețurilor la alimente.

În urmă cu două săptămâni, presa franceză a publicat informația că lanțul francez de supermarketuri Carrefour se pregătește să vândă magazinele din România și a mandatat banca BNP Paribas să caute cumpărător.

Citește continuarea știrii aici…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *