Primăria Sectorului 3 anunţă că agenţii economici persoane fizice sau juridice care desfăşoară activităţi de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, în zone publice sau în orice zonă de altă natură destinate folosinţei publice de pe teritoriul Sectorului 3, în structuri de vânzare cu sediul fix ori ambulant, permanent, temporar sau după caz, sezonier, trebuie să solicite şi să obţină acordul, autorizaţia sau avizul de funcţionare comercială. Obligaţia legală este stabilită în conformitate cu prevederile H.C.L.S3 nr. 313/2017 modificată şi completată prin H.C.L.S3 nr. 209/2018, transmite Agerpres.
Potrivit prevederilor Legii nr. 310/2024 pentru completarea art. 6 din OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă: “în cazul apariţiei oricăror modificări în tipul de activitate desfăşurată sau al schimbării suprafeţei structurii de vânzare pentru care s-a solicitat acordul de funcţionare sau în cazul expirării documentelor depuse la dosarul constituit în vederea eliberării acordului / autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic are obligaţia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii activităţii noi/modificate/expirării documentelor în vederea desfăşurării activităţii, să obţină un nou acord/o nouă autorizaţie de funcţionare. În caz contrar, prezentul act se suspendă de drept şi se vor aplica sancţiunile prevăzute de art.73 pct.1 din O.G. nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă”.
Activitatea de autorizare comercială, în anul 2024
În cursul anului 2024, Serviciul Autorizare Comercializare a primit 3.622 de cereri în vederea emiterii/prelungirii acordului/autorizaţiei/avizului de funcţionare comercială.
În funcţie de destinaţia comercială, cererile au vizat:
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:
– activitatea de comerţ produse alimentare/nealimentare şi servicii de piaţă (în spaţii cu destinaţie comercială, pieţe/bazare) – 2.490 de cereri;
– activitatea de alimentaţie publică (bar/restaurant) – 844 de cereri;
– activitatea desfăşurată pe domeniul public (activitate temporară)- 288 de cereri.
Cuantum taxe pentru emiterea anuală a Autorizaţiei de Funcţionare Comercială (CAEN 5610 – Restaurante; CAEN 5630- baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor).
Precizăm că autorizaţiile pentru persoane fizice şi juridice se emit în conformitate cu OG nr. 50/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal al Romaniei art. 475, alin. (3) şi (5) şi a Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală art. 40. Agenţii economici au obligaţia să achite, integral şi anticipat emiterii anuale a Autorizaţiei de Funcţionare Comercială (CAEN 5610 – Restaurante; CAEN 5630- baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor):
taxa în cuantum de 4.471 lei pentru emiterea anuală a Autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică, pentru o suprafaţă de până la 500 m2;
taxa în cuantum de 5.960 lei pentru emiterea anuală a Autorizaţiei privind desfăşurarea activităţii de alimentaţie publică pentru o suprafaţă mai mare de 500 m2.
Depunerea actelor pentru autorizare comercială, un proces digital
În acest context persoanele care doresc să obţină autorizaţia/acordul/avizul de funcţionare comercială în sectorul 3 trebuie să îşi depună documentele online, aici. Menţionăm că procesul de autorizare comercială, începând cu depunerea actelor şi finalizând cu emiterea documentelor, este digitalizat în cadrul Primăriei Sectorului 3.
Procesul online de autorizare comercială face parte din strategia de digitalizare şi transparentizare a activităţii derulată de Primăria Sectorului 3 cu scopul eficientizării relaţiei dintre autoritate şi cetăţean.
Serviciul Presă