Valentin Strugaru (Maison des Crêpes): „Este din ce în ce mai vizibil apetitul consumatorilor români pentru tendințele culinare din marile orașe ale lumii, precum Dubai, Londra, Paris” / Motivul pentru care proprietarii de restaurante au ajuns „mercenari”: „Sunt vânători de soluții pentru probleme ce nu țin de ospitalitate”

Valentin Strugaru, Maison des Crepes Valentin Strugaru, Maison des Crepes

Fondat în 2016 de Valentin Strugaru, Maison des Crêpes a început ca o mică locație dedicată rafinamentului clătitelor, inspirate din tradiția franceză. În prezent, în București sunt deschise două locații – una la Romană și una la Aviatorilor -, iar o altă locație funcționează în Ploiești. În plus, Maison des Crêpes are și un „frate mai mic”, o brasserie care poartă numele „Petit”, unde se vând alte produse de inspirație pariziană: madlene, tarte, prăjituri artizanale și quich-urile sărate.

De-a lungul anilor, acest restaurant a evoluat în franciză, concentrându-se pe dezvoltarea colaborărilor și expansiunii atât cu partenerii actuali, cât și cu cei viitori. Cu o viziune orientată spre echilibrarea tendințelor internaționale cu respectul față de tradiție, Maison des Crêpes încearcă să aducă gusturile și experiențele marilor orașe ale lumii aproape de consumatorii din România. Asta nu înseamnă că e o luptă ușoară. Fondatorul Maison des Crêpes  afirmă că „în industria ospitalității, astăzi provocările sunt la un nivel foarte ridicat și se datorează noilor modificări ale codului fiscal, pe de o parte, și pe de altă parte inflației”.

Maison des Crepes
Maison des Crepes

„Este din ce în ce mai vizibil apetitul consumatorilor români pentru tendințele culinare din marile orașe ale lumii”

Odată cu schimbarea stilului de viață și călătoriile tot mai frecvente, românii au început să își dorească experiențe culinare similare cu cele din marile metropole. „Este din ce în ce mai vizibil apetitul consumatorilor români pentru tendințele culinare din marile orașe ale lumii, precum Dubai, Londra, Paris”, a spus Valentin Strugaru, pentru G4Food. Acesta observă că, odată ce clienții trăiesc astfel de experiențe în străinătate, își doresc să le regăsească și acasă, fie pentru „a ieși la prânz, ori într-o seară cu colegii de la muncă, fie în weekend cu apropiații și familia.”

Un alt aspect important este creșterea interesului pentru un stil de viață sănătos, ceea ce a determinat schimbări în meniul Maison des Crêpes. La început, această preocupare părea „la nivelul rezoluțiilor de Revelion”, dar acum tot mai mulți români „îmbrățișează acest stil de viață”. Strugaru explică: „Ce putem noi să facem la Maison des Crêpes este să continuăm să folosim produse naturale și de calitate superioară, cât mai puțin procesate”, adăugând produse vegane, aluaturi integrale și opțiuni fără zahăr pentru a satisface această cerere.

„Trandafirul este ultimul ingredient pe care l-am introdus în clătite”

Pentru a rămâne relevant, Maison des Crêpes schimbă meniul de două ori pe an, adăugând ingrediente noi, dar fără a pierde esența brandului. „Trandafirul este ultimul ingredient pe care l-am introdus în clătite, în limonade și chiar în băuturi alcoolice”, dezvăluie Strugaru, subliniind astfel deschiderea către inovare. Totodată, restaurantul investește în echipamente de bucătărie performante, explicând că „inovația stă în retehnologizarea bucătăriilor cu echipamente mai performante și noi”.

În privința schimbărilor tehnologice și a influenței acestora asupra proceselor, Strugaru este ferm: „Schimbarea, progresul și evoluția sunt strâns legate și stau la baza notorietății unui brand, atunci când se trasează foarte clar linii de ghidaj ale brandului”. Astfel, Maison des Crêpes încearcă să împletească tradiția clătitelor clasice cu rafinamentul gusturilor contemporane.

„Acceptăm tacit să ne micșorăm marja de profit, chiar dacă suntem un business de nivel mediu”

Industria ospitalității din România întâmpină provocări pe multiple planuri, iar Valentin Strugaru nu ezită să le menționeze. „În industria ospitalității, astăzi provocările sunt la un nivel foarte ridicat și se datorează noilor modificări ale codului fiscal, pe de o parte, și pe de altă parte inflației”, explică el, adăugând că acestea afectează focusul proprietarilor de restaurante. „Focusul proprietarilor de restaurant este luat de pe ceea ce ar trebui să facă el cel mai bine și anume să dea gust mâncării și să aibă un serviciu de calitate, și merge către a găsi tot timpul instrumentul potrivit pentru optimizare fiscală”. Această situație „transformă proprietarii de restaurant în «mercenari», vânători de soluții pentru probleme ce nu țin de ospitalitate”, remarcă Strugaru.

Fluctuațiile economice și creșterile de prețuri la materii prime creează, de asemenea, o presiune constantă asupra afacerii. Deși Maison des Crêpes folosește instrumente de optimizare precum Menu Engineering și supravegherea atentă a achizițiilor, Strugaru recunoaște că există teama de a ajusta prețurile, chiar dacă aceste ajustări ar fi necesare. „Acceptăm tacit să ne micșorăm marja de profit, chiar dacă suntem un business de nivel mediu”, spune el.

Viitorul Maison des Crêpes: Lansarea conceptului „Petit”

Privind spre viitor, Maison des Crêpes își propune să consolideze locațiile existente și să lanseze un nou concept – Petit. „Am înțeles că este important să ne consolidăm locațiile existente și pentru a simplifica operațiunile, am ales să lansăm un nou brand pe piața din București și anume Petit”, explică Strugaru.

Acest concept aduce o experiență simplificată, destinată antreprenorilor la început de drum care își doresc o afacere accesibilă. „Regăsim în acest concept nou o parte din clătitele favorite de la Maison des Crêpes, dar și produse extraordinare de brunch sau din patiseria franțuzească și o cafea de specialitate”, adaugă el.

Petit by Maison des Crepes
Petit by Maison des Crepes / Sursa foto: Instagram

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *