Prima ediție Vinitaly Tourism în cadrul celui mai mare târg de vin din Italia, pentru promovarea turismului viticol. De la „drinking wine” la „living wine”, vinul devine primul criteriu în turismul de experiențe

Vinitaly Tourism turism vinicol enoturism Veronafiere turism experiential foto: directfromitaly.it

Turimul vinicol, enoturism, în limbaj profesional, devine în premieră un punct de referință în cadrul celui mai mare Salon internațional dedicat vinului din Italia, Vinitaly, programat pentru începutul lunii aprilie la Verona: este prima oară când îi este dedicat un spațiu special în cadrul târgului, sub denumirea Vinitaly Tourism, anunță agenția italiană de știri Ansa.

Un indiciu în plus că acest produs devine un factor de atracție în sine, un criteriu important în setul de criterii în funcție de care turiștii aleg o destinație de călătorie. Este știu faptul că Italia domină în Europa în ceea ce privește agroturismul experiențial, iar vinul este pe primul loc în lista de experiențe.

Evenimentul, programat pentru miercuri, 9 aprilie, debutează cu participarea a 64 de crame și 16 buyers internaționali, inclusiv tour operatori, agenții de turism și platforme online de rezervări, selectați de Veronafiere din Statele Unite, Germania, Spania și Italia. În cadrul acestei secțiuni sunt deja programate 174 de întâlniri B2B, organizate sub formă de speed dating.

„Creșterea enoturismului în Italia în ultimii ani ne arată un potențial încă insuficient explorat. Vinitaly Tourism își propune să fie motorul dezvoltării turismului în regiunile viticole, sprijinind astfel și micile afaceri locale. Vinitaly a fost întotdeauna epicentrul tendințelor din domeniu, iar includerea acestei noi secțiuni în programul evenimentului accelerează un plan care în viitor s-ar putea extinde și la nivel internațional”, explică Adolfo Rebughini, directorul general al Veronafiere, sediul manifestării.

Destinațiile viticole preferate de turiștii internaționali

Conform datelor de sector, se observă o tranziție clară: consumatorii nu se mai limitează la simpla degustare a vinului, ci își doresc o experiență completă, integrată într-un program enoturistic. Vinul nu mai este doar un produs de consum zilnic, ci o componentă esențială a unei călătorii memorabile, în care vizita la cramă devine punctul de referință. Cu alte cuvinte, de la „drinking wine” la „living wine”, în limbaj intenațional.

Conform unei analize realizate în colaborare cu Data Appeal, o societate de consultanță pe sector, cele mai apreciate regiuni viticole de către iubitorii de vin din Italia și din întreaga lume sunt: Langhe/Barolo, din regiunea Piemonte, Chianti și Montalcino, din Toscana, care au înregistrat cele mai mari scoruri de satisfacție.

În ceea ce privește regiunile dorite pentru viitoare călătorii, turiștii au următoarele preferințe:

  • Italienii: Cinque Terre – Liguria (20,1%) și Salento – Puglia (19,9%).

  • Germanii: Chianti – Toscana (38%) și Montepulciano – Toscana (27%).

  • Britanicii: Etna – Sicilia (33%) și Chianti – Toscana (30%).

  • Americanii: Chianti – Toscana (41%) și Etna – Sicilia (32%).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *