Val de manifestări pe internet, din ambele tabere, legate de boicotul supermarketurilor din România

tanczos barna, alimente, deficit comercial, romania Foto: Dreamstime

Boicotul supermarketurilor, mișcare inițiată de candidatul pro rus cu discurs legionar Călin Georgescu, a primit susținere puternică pe rețelele sociale, iar numeroase exemple de informații false se răspândesc cu rapiditate pe internet. În același timp, și tabăra care respinge acest protest este extrem de activă pe rețelele sociale, iar anumiți mini-influenceri îndeamnă oamenii să meargă tocmai să facă cumpărături la supermarket, luni, potrivit B365.ro.

Tabăra care care susține boicotarea supermarketurilor susține că marile lanțuri de magazine încalcă legea concurenței loiale și distrug piețele micilor producători. Aceștia subliniază că producătorii români nu au „intrare” la rafturile hipermarketurilor, cu toate că potrivit cifrelor reale, 70% dintre produsele de la raft sunt românești, relatează Economedia.

Un alt neadevăr care este distribuit masiv de tabăra susținătoare a boicotului supermarketurilor este că acești giganți declară zero profit. Susținătorii sabotării supermarketurilor spun că profiturile se întorc în „țara mama”, acolo unde s-ar plăti și taxele și impozitele. Dar, realtiatea este cu totul alta. Carrefour a raportat un profit de 249 milioane lei în anul 2023, Kaufland a raportat un profit de 864 milioane lei, Lidl Discount un profit care depășește mai mult de un miliard de lei, iar Mega Image a raportat un  profit de 218 milioane de lei, conform datele publice de la Ministerul Finanțelor.

De asemenea, multe supermarketuri au lansat deja promoții și reduceri fără să aibă o legătură directă cu boicotul anunțat, din motive deja cunoscute și anume pentru că aproape toate au o revistă săptămânală cu oferte la anumite categorii de produse.

Una dintre cele mai distribuite postări de pe rețelele de socializare este o fotografie complet falsă cu presupusele mesaje pe care le-ar fi postat marile supermarketuri pe rețelele sociale.

(articolul continuă mai jos)

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:


De partea cealaltă, în mod ironic la adresa susținătorilor boicotului, cineva a spus că luni se va duce să le salute pe doamnele de la Lidl și să vadă ce oferte mai au. „Lidl masiv”, a spus bucureșteanul.

Activista Dana Hering i-a îndemnat pe români să meargă astăzi la cumpărături în orice supermarket și să cumpere atât produse românești, cât și din Uniunea Europeană.

„De multă vreme nu am mai așteptat cu atâta nerăbdare ziua de luni. Și când te gândești că nici nu-mi place shoppingul…” a scris Dana Hering pe pagina ei de Facebook.

„Luni, 10 februarie 2025, am de făcut niște cumpărături. Și o să iau și made in Romania, și made in UE, așa cum și în UE sunt acum destule produse românești la raft, în case, pe străzi”, a mai scris cineva.

Tabăra adversă ia în derâdere demersul lansat de Călin Georgescu și susține că nu s-au dus la cumpărături în weekend, tocmai ca să meargă în ziua pe care acesta a propus-o pentru boicotul supermarketurilor.

„Eu nici nu prea am bani, da’ fac rost și merg în mai multe, de-al dracu’!!!”  a mai scris cineva pe rețelele de socializare.

Totodată, un bărbat a postat o fotografie de pe vremea comuniștilor când tarabele erau aproape goale.

„Când eram suverani, flămânzi și ținuți de proști!” a scris bărbatul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *