Un studiu al Reveal Marketing arată că 44% dintre români au observat schimbări în modul în care sărbătoresc Paștele în ultimii ani, cu o creștere semnificativă în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-34 de ani (58%) și o rată mai mică în rândul persoanelor mature peste 55 de ani (32%), transmite G4Media.
Principalele motivații ce stau la baza acestor schimbări sunt dorința de a sărbători Paștele în afara agitației comerciale (39%), adoptarea unor obiceiuri mai simplificate și eco-friendly în celebrarea Paștelui, pentru a evita consumul excesiv (30%) și tranziția de la o abordare tradițională la una mai modernă în celebrarea acestei sărbători (22%).
O altă tendință este creștere semnificativă în procentul celor care doresc să călătorească, în țară sau în străinătate, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, de la 11% în 2023 la 16% 2024. Cei cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cei mai dornici să aleagă astfel de experiențe (21%).
De notat că în acest an Paștele ortodox pica la distanță de doar câteva zile de 1 Mai, sărbătoare legală, ceea ce ar putea stimula apetitul pentru călătorii.
Sursa foto: Pexels/Helena Lopes