Peste un sfert dintre români (27%) sunt pesimişti în privinţa anului 2025, procentul fiind în creştere cu 8% comparativ cu anul trecut, conform celui mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research, transmite Agerpres.
Pe de altă parte, 28% declară că privesc cu optimism către anul care urmează, procentul fiind semnificativ mai mare în rândul celor cu venituri de peste 6.000 de lei (33%), conform unui comunicat al companiei de cercetare remis, vineri, AGERPRES.
„Creşterea pesimismului şi prevalenţa unei atitudini neutre sugerează că românii resimt tot mai intens nesiguranţa socială şi economică. Totodată, optimismul mai mare în rândul celor cu venituri ridicate reflectă o diferenţă de percepţie, determinată de accesul la resurse financiare”, a declarat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, citat în comunicat.
Principalele planuri ale românilor pentru anul 2025 includ un stil de viaţă mai sănătos
Cele mai mici scoruri de satisfacţie au fost înregistrate de aspecte ce ţin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulţumire cu locul de muncă (48%) şi de situaţia financiară prezentă (42%). Pe fondul nemulţumirilor din sfera profesională, 25% dintre români intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în noul an, în special tinerii între 18-34 ani (40%) şi cei care au copii (29% comparativ cu 23% în cazul celor fără copii).
Pesimismul românilor atinge cote ridicate în legătură cu perspectivele de evoluţie a ţării în următorul an. Diminuarea corupţiei (54%), reducerea inflaţiei (51%) şi îmbunătăţirea situaţiei economice(47%) sunt considerate obiective greu de realizat în următoarele 12 luni.
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 6 -12 decembrie pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi mediul rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.017 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de 16 ani companii din România şi alte ţări din Europa.