Starbucks cumpără în premieră plantații de cafea în America centrală de teama perturbațiilor pe piață datorate schimbărilor climatice

Stabucks, boicot, plantatii de cafea America centrala schimbare de strategie scaderea vanzarilor Sursa foto: Pexels/Dom J

Compania Starbucks intenționează să cumpere plantații de cafea în zona Americii centrale în cadrul unei strategii de back up generată de fluctuațiile de piață datorate scrimbărilor climatice, anunță scrippsnews.com.

În luna august, prețul cafelei a fost cu 18% mai mare ca medie față de începutul anului, anuntă aceeași sursă: în ultimii trei ani, zona cea mai importantă în producția de cafea mondială a fost puternic afectată de uraganul La Niña, motiv pentru care producția a fost în continuă scădere, iar piața înregistrează mari fluctuații.

Zonele spre care se orientează Starbucks să cumpere plantații de cafea sunt Costa Rica și Guatemala. Pană acum, cunoscuta companie cu capital american își limita activitatea la prelucrare și comercializare, nu era activă în partea de producție.

Actualmente, pentru a finaliza achiziția, Starbucks derulează o serie de teste legate de varietățile de cafea din zonă, dar și legat de specificul acestor varietăți în funcție de specificul terenurilor.

Mai multe schimbări de strategie pe fondul scăderii vânzărilor

Intenția Starbucks vine într-un context în care firma, care deține peste 38 de mii de locații de tip cafenea în 86 de state, a înregistrat o serie de scăderi la vânzare.

Din acest motiv, în luna august a anunțat pe neașteptate înlocuirea managerului general Laxman Narasimhan cu unul nou, înlocuit imediat în septembrie cu fostul CEO de la compania Chipotle Mexican Grill, Brian Niccol. Motivația alegerii lui, conform unui comunicat al companiei preluat de media americane, a fost inovația de succes pe care a adus-o în fosta sa companie începând cu 2018.

Scăderea vânzărilor a fost  urmată de o creștere a prețurilor în această vară, motiv pentru care compania a devenit în ultima perioadă și ținta unui boicot din partea clienților fideli, care s-au plâns de prețurile exagerat de mari.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Food:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *