Stăpânii de animale ar fi dispuși să-și hrănească prietenii necuvântători cu tipuri de hrană mult mai apropiate de cea umană. Firmele producătoare caută soluții tehnice pentru a răspunde noilor cerințe

hrana animale, produse noi hrana animale, petfood, producatori alimente pentru animale, caini, pisici, mancare caini, mancare pisici Sursa foto: Pexels

În societatea vestică, alimentele sub formă de boabe nu mai sunt la modă, atunci când discutăm de hrana pentru animale. În schimb, se impun cele organice, liofilizate și gourmet. Proprietarii moderni de animale de companie caută alimente pentru câinii și pisicile lor care să arate și să miroasă ca o mâncare apetisantă potrivită și pentru oameni, iar industria de produse pentru animale se află într-o perioadă de tranziție, conform experților din industria alimentară americană.

FOSS a vorbit cu Barbara Howe, director la Kemin, care oferă soluții pentru producătorii de alimente pentru animale de companie, procesatori și furnizori de ingrediente. Ea observă o schimbare majoră în piață în acest moment.

Proprietarii de animale de companie consideră astăzi animalele ca parte a familiei și se referă la ele ca la “bebelușii blănoși”. Această evoluție s-a extins și în sectorul alimentației pentru animale de companie, unde experții observă o schimbare de la boabele standard la alimente care arată ca ceva potrivit pentru a fi servit oamenilor. Și această schimbare are legătură mai mult ca oricând cu percepția, marketingul și sentimentele proprietarilor. Noua generație de proprietari de animale de companie caută de obicei produse pentru acestea care să-i facă să se simtă bine în relație cu ceea ce cumpără.

Care sunt provocările pentru producătorii de alimente pentru animale de companie

Poate de aceea, acum mai mult ca niciodată, industria alimentelor pentru animale de companie se concentrează pe inovația de noi mâncăruri specializate pentru aceste. Dilema este că producătorii de alimente pentru animale de companie sunt foarte buni în fabricarea de boabe de înaltă calitate cu o durată lungă de viață. “Făina cu conținut ridicat de proteine și grăsimi oferă, de asemenea, echilibre proteice și minerale fantastice, dar proprietarii de animale de companie preferă astăzi o alimentație mai asemănătoare cu cea umană: vor ca animalele lor de companie să mănânce același lucru ca și ei”, explică Barbara Howe.

Multe centre de producție au fost construite pentru fabricarea de boabe, iar producătorii ar putea fi nevoiți să instaleze echipamente noi dacă vor să țină pasul cu cererea actuală. Din acest motiv, unii dintre ei iau în considerare mutarea producției în instalații concepute pentru fabricarea alimentelor pentru oameni, pur și simplu pentru că acolo pot accesa echipamentul necesar pentru a produce aceste noi forme de alimente pentru animale. Însă următoarea provocare este că ingredientele nu sunt de calitate precum cele pentru hrana umană și, prin urmare, nu sunt permise în instalațiile concepute pentru producția de alimente pentru oameni. Acest lucru înseamnă că producătorii de alimente pentru animale de companie vor trebui să înceapă să folosească ingrediente complet noi, potențial la un preț mai ridicat.

Barbara Howe explică: “Părinții de animale de companie cer noi moduri de a-și hrăni patrupedele, iar mulți furnizori de ingrediente sunt vizionari și deja extrag idei din pieța ingredientelor pentru oameni și găsesc modalități de a le aplica în producția de alimente pentru animale. Dar acest lucru nu este deloc simplu, deoarece ingredientele trebuie evaluate și aprobate de autorități. În plus, ca industrie, descoperim și colaborăm pentru a găsi cele mai bune modalități de a manipula, trata și stoca aceste noi materiale pentru a continua să garantăm beneficiile nutriționale adecvate, precum și prospețimea.”

Echipamentele de fabricație și aprobările regulamentare nu sunt singurele provocări pe care le prezintă aceste noi forme de alimente și ingrediente pentru animale de companie. Deși mulți proprietari de animale cred acum că mâncarea proaspătă este mai bună și mai sănătoasă pentru animalele lor, producătorii nu sunt atât de calificați și nu au atâta experiență în producția acestor alimente ce necesită refrigerare sau congelare. Cu alte cuvinte, dacă producătorii de alimente pentru animale de companie nu dispun de nutriționiști profesioniști care să-i consilieze cu privire la compoziția noilor tipuri de alimente, ar putea ajunge să vândă produse potențial mai puțin sănătoase decât boabele existente acum pe piață.

Kombucha pentru câini

În plus, riscurile au crescut pentru producători din cauza formulelor mai complexe cu ingrediente mai scumpe. Printre noile ingrediente pentru alimentele  pentru câini se numără kombucha și laptele de capră, pentru a numi doar câteva. Drumul regulamentar pentru obținerea aprobării ingredientelor pentru alimentele animale este foarte lung și complex, ceea ce face ca procesul să fie și mai riscant și potențial costisitor pentru producători. De fapt, uneori poate fi mai rapid să obții aprobarea unor noi ingrediente pentru consumul uman.

Care sunt oportunitățile

Dar toate acestea au și o parte pozitivă. Aceste noi tendințe oferă oportunități agenților de pe piață pentru a-și adjudeca cote de piață dacă iau deciziile strategice și tactice adecvate. De exemplu, Barbara Howe explică cum Kemin colaborează cu experți în producția de alimente pentru oameni pentru a valorifica experiența lor în depășirea unora dintre provocările legate de alimentele proaspete și liofilizate pentru animale de companie.

Și aceasta nu este singura oportunitate pentru producătorii de alimente pentru animale de companie: acum mai mult ca niciodată, proprietarii de animale de companie vor să se asigure că oferă cea mai bună mâncare posibilă, și acest lucru ar putea însemna o creștere semnificativă în termeni de prețuri.

Prin urmare, producătorii de alimente pentru animale ar face bine să se informeze asupra aspectelor nutriționale  și să stabilească relații cu furnizorii de ingrediente pentru oameni.

De asemenea, industria alimentelor pentru animale de companie ar putea învăța de la industria alimentară generală în ceea ce privește modelele de distribuție a alimentelor proaspete care necesită refrigerare. Distribuitorii de alimente pentru animale încearcă acum să afle cum să transporte produsele proaspete în magazine. Nu este improbabil să începem să vedem frigidere ocupând mult mai mult spațiu în magazinele de alimente pentru animale de companie, cu comercianții investind în refrigerare.

O altă oportunitate în piața actuală de alimente pentru animale de companie este trasabilitatea. Consumatorii din întreaga lume occidentală cer transparență în ceea ce privește ingredientele produselor, iar cu cât mai multe detalii, cu atât mai bine. Barbara Howe observă că tot mai multă atenție se acordă siguranței alimentare, deoarece proprietarii de animale de companie vor să știe că alimentele pe care le aduc acasă sunt sigure. Ea explică: “Mișcarea etichetelor curate în produsele alimentare umane, la fel ca cea a caracterului natural și a sustenabilității, s-a extins și în industria alimentelor pentru animale de companie. Consumatorii cer transparență și trasabilitate: vor informații complete despre fiecare ingredient și funcția acestuia în compoziția mâncării. Devine tot mai important ca producătorii de alimente pentru animale de companie să poată oferi garanții că alimentele sunt nutritive și sigure. Acest lucru introduce oportunități, deoarece această așteptare de trasabilitate a proprietarilor de animale de companie se extinde la întreaga lanț valoric”. Cu toate acestea, nu toți producătorii au lanțuri de aprovizionare concepute pentru a oferi dovada originii corecte a produselor. Dar în piața actuală, ar putea întări valoarea mărcii lor dacă pot susține afirmațiile despre calitatea ingredientelor lor cu trasabilitate până la producătorul direct al acestora.

Prețul limitează opțiunile. Sau nu

Obstacolul pentru toate acestea este prețul. Creșterea inflației, a prețurilor la energie și materii prime, combinată cu lipsa de forță de muncă, ar putea duce la o explozie a prețurilor. Acest lucru ar putea reduce drastic interesul clienților pentru aceste noi și foarte scumpe forme de hrană pentru animale. Pe de altă parte însă, industria alimentelor pentru animale a demonstrat că este destul de rezistentă la recesiune.

Fără discuție, fabricanții de alimente pentru câini și pisici vor fi capabili să optimizeze folosirea de ingrediente noi și scumpe și să utilizeze soluții analitice pentru a descoperi formula complexă a unor noi și populare tipuri de alimente pentru patrupede.

 

Sursa foto: Pexels

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *